رئیس سازمان جهادکشاورزی گلستان:

تا کنون ۱۴۵ هزار هکتار از اراضی گندم استان برداشت شده است

۱۴۰۰/۰۳/۱۱ - ۱۴:۱۰:۴۴
کد خبر: ۱۱۸۷۲۸۸
تا کنون ۱۴۵ هزار هکتار از اراضی گندم استان برداشت شده است
رئیس سازمان جهادکشاورزی گلستان گفت: تا کنون ۱۴۵ هزار هکتار از اراضی گندم، ۴۰ هزار هکتار محصول جو و ۵۲ هزار هکتار از اراضی کلزای استان برداشت شده است و کار برداشت محصولات همچنان ادامه دارد.

به گزارش خبرگزاری برنا از گرگان؛ مختار مهاجر در گفتگوی ویژه ی خبری سیمای مرکز گلستان با اشاره به جایگاه استان در تولید گندم، جو و کلزا در کشور اظهار کرد: ما در استان گلستان ۶۵۰ هزار هکتار اراضی زراعی و باغی داریم و از نظر جایگاه عرصه ای مقام یازدهم و از نظر میزان تولیدات کشاورزی مقام ششم را دارا هستیم.

وی افزود: در تولید گندم مقام دوم و در تولید دانه روغنی کلزا مقام اول و در تولید ۱۵ نوع محصول مقام اول تا پنجم را داریم.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان با تاکید بر این مطلب که کیفیت تولیدات استان گلستان مقام اول و دوم را درکشور دارد گفت: ۱۰ تا ۱۲ درصد گندم کشور را ما در استان گلستان تولید می کنیم که ارزش بسیار بالایی در تامین  امنیت غذایی دارد.

وی همچنین افزود: با توجه به شرایط خشکسالی و سرمای شدیدی که در زمستان داشتیم آسیب بسیار زیادی به محصول گندم وارد شد.

مهاجر گفت: تا کنون ۱۴۵ هزار هکتار از اراضی گندم، ۴۰ هزار هکتار محصول جو و ۵۲ هزار هکتار از اراضی کلزای استان برداشت شده است و کار برداشت محصولات همچنان ادامه دارد.

مهاجر رئیس سازمان جهادکشاورزی استان گلستان در پایان سخنانش از کشاورزان خواست کاه و کلش و بقایای گیاهی را آتش نزنند و با این کار به حفظ موادمغذی و حاصلخیزی خاک کمک کنند.

در این برنامه همچنین میرخالق سجادی مدیرکل غله استان گلستان گفت: تاکنون ۱۳۱ هزار تن گندم از کشاورزان خریداری شده است و بیشتر وجه خرید آن پرداخت شده است و ظرف چند روز آینده بقیه مطالبات کشاورزان به خصوص بهای خرید کلزا تا آخر هفته پرداخت خواهد شد.

 

 

نظر شما