هفته هفتم کورس تابستانه ۱۴۰۰ بندرترکمن برگزار شد

۱۴۰۰/۰۴/۱۹ - ۱۳:۳۵:۳۵
کد خبر: ۱۲۰۴۶۰۵
هفته هفتم کورس تابستانه ۱۴۰۰ بندرترکمن برگزار شد
هفته هفتم کورس تابستانه 1400 بندرترکمن در شش کورس در مسافت هزار متر برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از بندرترکمن؛ هفته هفتم مسابقات اسبدوانی تابستانه 1400 بندر ترکمن عصر روز پنجشنبه در شش کورس با حضور51 راس اسب از نژاد های ترکمن و دوخون در مسافت هزار متر و با رعایت پروتکل های بهداشتی و بدون حضور تماشاگر در مجموعه سوارکاری شهداء شهرستان ترکمن برگزار شد.

 در کورس اول که مخصوص اسبهای نژاد ترکمن سه ساله (میدن) بود «جانان حسین زاده» با چابکسواری بهرام بینایی و مربیگری سید نقی سادات حسینی در مسافت هزار متر به مقام قهرمانی دست یافت .

«آی رز یلمه» با چابکسواری جواد اچاک عنوان نائب قهرمانی و «دانیار عظیمی» با چابکسواری یعقوب انفاس مقام سوم را کسب کردند و اسبهای تکتاز امینی و گل آی حبیب ایشان نیز از شرکت در این کورس انصراف دادند.

در کورس دوم در مسافت هزار متر مخصوص اسب های نژاد دوخون 3 ساله (میدن)، همه نگاه ها بر روی اسب اسپید «آنجل» بود و اکثر تماشاگران این اسب را قهرمان بلامنازع این کورس می دانستند اما اسب «میشل مک لارن» با چابکسواری نور محمد بهادر معادلات را بهم زد به زیبایی عنوان قهرمانی را از آن خود کرد .

«یاور» با چابکسواری رامین آق عطا بای نتوانست عنوانی بهتر از دومی کسب کند و«شورانگیز» با چابکسواری یاسر جرجانی نیز در این کورس سوم شد.

اسب قلیچ بابا نیز از شرکت در این کورس انصراف داد.

در کورس سوم مخصوص اسبهای نژاد دوخون 3 ساله (هندیکاپ کلاس 5 ) با مسافت هزار متر، اسبهای «وایلد فایر» و «سلما» مدعیان اصلی قهرمانی بودند اما کره پریمووالنتینو «ای هان» که در این دور کمتر کسی فکر می کرد که بتواند به قهرمانی این دور برسد با چابکسواری محمد امین توماچ با اقتدار کامل به قهرمانی رسید.

همچنین در این دور «سلما» با چابکسواری آق اویلی بشگرد و «داز قره بولاغ» با چابکسواری عبدالحلیم قبادی به ترتیب مقام دومی و سومی را کسب کردند.

در کورس چهارم مخصوص اسبهای نژاد ترکمن 2 ساله (میدن) با مسافت هزار متر اسبهای «ساوجی» و «دل دل شاد دشت بهشت» شرکت نکردند و همه نگاه ها به اسب «قاچای» با چابکسواری یاسر جرجانی بود که یاسر جرجانی توانست به زیبایی عنوان قهرمانی را از آن خود کند.

«آناشید 2» با چابکسواری مهران عطا به مقام نائب قهرمانی و«صحرا گل» با چابکسواری عبدالحیم قبادی مقام سومی از آن خود کردند.

در کورس پنجم مخصوص اسبهای نژاد دوخون 3 ساله (هندیکاپ کلاس 4 ) با مسافت هزار متر اسب های «یومای لووا» و «دوست بابا» که در نگاه کاربران مدعیان قهرمانی بودند.

 در این دور با استارت و فرار خوب اسب «یومای لووا» و همراهی اسب های «گلد اسپید» و «ماکام» آغاز شد اما در روی خط پایان اسب «امیننت» با چابکسواری یاسر جرجانی به زیبایی عنوان قهرمانی را از آن خود کرد و «ماکام» با چابکسواری عبدالحیم قبادی و «آذاراکس» با چابکسواری نیما اونق به ترتیب مقامهای دوم و سوم کسب را کسب کردند.

در کورس ششم مخصوص اسبهای نژاد دوخون 3 ساله (هندیکاپ کلاس 6) با مسافت هزار متر اسب های نژاد دوخون 3 ساله (هندیکاپ کلاس 6) با انصراف اسبهای «پارسا خان» و «ساوانا» با هم به رقابت پرداختند.

 در این دور اسبهای «جنی ناز» و «اینسپشن» بیشترین شانس کسب عنوان قهرمانی را داشتند اما «وین تون» با چابکسواری عبدالحیم قبادی در روی خط پایان همه را مات کرد و به زیبایی عنوان قهرمانی را از آن خود کرد.

همچنین «جنی ناز» با چابکسواری کیوان قلر عطا عنوان نائب قهرمان و«ساکانا» با چابکسواری آق اویلی بشگرد عنوان سومی این دور را کسب کرد.

در پایان این هفته از رقابت ها مبلغ یک میلیارد و 100 میلیون ریال جایزه نقدی به مالکان ، مربیان و چابکسواران برتر دورهای شش گانه اهدا شد.

همچنین یاسر جرجانی با 4 استارت و 18 امتیاز برترین چابکسوار هفته هفتم تابستانه 1400 بندرترکمن شد.

 

نظر شما