آخرین و جدیدترین آمار کرونایی استان گلستان تا ۲۳ تیر ۱۴۰۰

۱۴۰۰/۰۴/۲۳ - ۱۴:۳۱:۳۶
کد خبر: ۱۲۰۶۸۷۷
آخرین و جدیدترین آمار کرونایی استان گلستان تا ۲۳ تیر ۱۴۰۰
آخرین و جدیدترین آمار کرونایی استان گلستان تا 23 تیرماه اعلام شد .

به گزارش برنا؛ مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی گلستان با اشاره به روند تند ابتلا به کرونا همزمان با پیک پنجم شیوع این ویروس در استان و رسیدن به مرز ۸۰۰ بیمار گفت که از حدود سه هزار تخت بیمارستانی گلستان، ۷۹۴ تخت در اختیار بیماران کرونایی است.

علی متکی روز چهارشنبه اظهار داشت: از روز گذشته تاکنون  ۹۳ نفر بر تعداد بیماران کرونایی گلستان افزوده شد.

وی خاطرنشان کرد که در حال حاضر حال ۳۲ بیمار کرونایی بستری در بخش آی‌سی‌یو مراکز درمانی گلستان وخیم است.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: این دانشگاه در حوزه زیرساخت های بهداشتی و درمانی مانند تخت‌های بیمارستانی، اکسیژن و دارو مشکلی ندارد اما ممکن است در صورت افزایش بیشتر تعداد بیماران نیازمند بستری، اندکی با مشکل مواجه شویم.

متکی اضافه کرد: استفاده از ماسک، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، پرهیز از تردد و بیرون رفتن‌های بی‌مورد و پرهیز از دورهمی‌های خانوادگی می‌تواند خطر ابتلا به کرونا را کاهش دهد.

وی یادآور شد: براساس آخرین ارزیابی صورت گرفته میزان استفاده مردم استان از ماسک به شدت کاهش یافته به طوری که اکنون به ۳۹ درصد رسیده است.

وی تصریح کرد: البته میزان استفاده از ماسک در صنایع و حرف گلستان ۸۵ درصد است.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: در پیک چهارم شاهد ابتلای بیشتر مردم غرب استان به کرونا بودیم اما در پیک پنجم ابتلا در شرق استان بیشتر است.

متکی در پایان گفت: اکیپ‌های مرکز بهداشت بر رعایت محدودیت‌ها از سوی اصناف نظارت دارند اما نظارت بر تمامی صنوف، زمان‌بر بوده و نیاز است که همشهریان نسبت به رعایت این مسائل اهتمام کافی داشته باشند تا هر چه زودتر از این پیک نیز عبور کنیم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز