رئیس پلیس آگاهی گلستان خبر داد:

افزایش ۷۷ درصدی کیف قاپی در گلستان/ وقوع ۶ فقره آدم ربایی از ابتدای سال در گلستان

۱۴۰۰/۰۴/۲۷ - ۱۳:۳۷:۲۸
کد خبر: ۱۲۰۸۴۹۶
افزایش ۷۷ درصدی کیف قاپی در گلستان/ وقوع ۶ فقره آدم ربایی از ابتدای سال در گلستان
رئیس پلیس آگاهی گلستان گفت: ۶ فقره آدم ربایی از ابتدای سال رخ داده که پنج مورد آن کشف و یک مورد هم هویت آن مشخص شده و در حال اقدام است.

به گزارش خبرگزاری برنا از گرگان؛ سرهنگ مجتبی مروتی در نشست خبری با اهالی رسانه اظهار کرد: طی ۶ ماهه ابتدای سال ۱۴۰۰ نسبت به مدت مشابه در سال قبل شاهد افزایش ۱۳ درصدی وقوع سرقت در استان و همچنین رشد ۶ درصدی کشف در زمینه بوده ایم.

وی ادامه داد: وقوع کیف قاپی ۷۷ درصد و جیب بری 67 درصد نسبت به سال گذشته رشد داشته است و دلیل آن را میتوان اینطور بیان کرد که 6 ماهه ابتدای سال 99 مردم به دلیل رعایت پروتکل های بهداشتی کمتر از منزل خارج میشدند و این ملاحظات امسال کمتر شده بود که نتیجه آن افزایش سرقت از طریق جیب بری و کیف قاپی بود.

وی همچنین تاکید کرد: وقوع سرقت مسلحانه نیز نسبت به سال گذشته هشت درصد افزایش یافته است.

مروتی در ادامه یادآور شد: وقوع قتل طی این مدت با افزایش ۱۴ درصدی مواجه بوده است که ۹۲ درصد قتل ها منجر به کشف شده است.

سرهنگ مروتی با بیان اینکه وقوع قتل از میانگین کشوری پایین تر است بیان داشت: پرونده معین شریفی از نظر پلیس  قتل محسوب میشود که در حال رصد مضنون هستیم.

سرهنگ مروتی با اشاره به قتل جاده هاشم آباد گرگان بیان داشت: در این پرونده تقریبا میتوان گفت که یک قتل خانوادگی رخ داده است که ضارب و راننده دستگیر شدند.

مروتی با بیان اینکه انگیزه این قتل ارث و میراث خانوادگی بوده است، بیان کرد: در این پرونده دو نفر از به صورت موقت دستگیر و سه نفر تحت تعقیب هستند که پس از دستگیری این افراد پرونده مورد رسیدگی قضایی قرار میگیرد.

رئیس پلیس آگاهی گلستان خاطرنشان کرد: ۶ فقره آدم ربایی از ابتدای سال رخ داده که پنج مورد آن کشف و یک مورد هم هویت آن مشخص شده و در حال اقدام است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز