رئیس شورای حفظ حقوق بیت المال گلستان اعلام کرد؛

ادامه ساخت و ساز ها در زیارت گرگان/ هیچ عذری از دستگاه های متولی پذیرفته نیست

۱۴۰۰/۰۸/۲۴ - ۱۲:۳۳:۰۱
کد خبر: ۱۲۶۱۴۲۸
ادامه ساخت و ساز ها در زیارت گرگان/ هیچ عذری از دستگاه های متولی پذیرفته نیست
رئیس کل دادگستری گلستان گفت: هیچ عذری از دستگاه های متولی برای تعلل در پیشگیری و تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز پذیرفته نیست.

به گزارش خبرگزاری برنا از گرگان؛ حیدر آسیابی اظهار کرد: در جلسه شورای حفظ حقوق بیت المال  استان اظهار کرد: گزارش های مردمی که به دست ما می رسد حاکی  از ادامه ساخت و سازهای غیرمجاز در منطقه زیارت گرگان است و این نشان می دهد دستگاه های مسئول در این بخش در انجام وظیفه خود کوتاهی کرده اند.

وی افزود: اگر دستگاه های متولی مانند آب منطقه ای درباره حریم و بستر رودخانه  و امور اراضی درباره زمین های کشاورزی در منطقه زیارت به موقع پیشگیری و برخورد می کردند امروز کار به حکم قضایی و قلع و قمع  نمی رسید.

این مقام ارشد قضایی استان گفت: این که در جلسه امروز دستگاه های متولی نداشتن ادوات و ماشین آلات را علت تاخیر در تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز در منطقه زیارت عنوان  می کنند ، به هیچ  عنوان پذیرفته نیست و همه  دستگاه ها  موظفند ادوات و ابزار کار مورد نیاز متناسب با ماموریت ها و وظایف خود را تامین کنند.

وی تاکید کرد : از این پس، چه در اجرای احکام قلع و قمع و چه در اهمال در انجام وظایف قانونی هیچ عذر و بهانه ای  مبنی بر نداشتن ابزار قلع و قمع پذیرفته نیست و  دادستانی با عنوان ترک فعل و مسامحه در انجام وظایف قانونی برای مدیران دستگاه های متولی ورود خواهد کرد.

رئیس کل دادگستری گلستان گفت: امور اراضی و آب منطقه ای با استفاده از ظرفیت های قانون بلافاصله جلوی ساخت و سازهای غیرمجاز را بگیرند و این که مدیران متولی در حوزه پیشگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز در حریم و بستر رودخانه و اراضی کشاورزی  فقط به اخطار بسنده می کنند ، پذیرفته نیست و باید بلافاصله  ساخت و ساز متوقف و گزارش آن به شورای حفظ حقوق بیت المال استان اعلام  شود.

 اسیابی با اشاره به حدنگاری  99 درصد اراضی ملی و منابع طبیعی استان از تلاش های شبانه روزی اداره کل ثبت اسناد و املاک اسناد در این بخش قدردانی کرد و گفت: سند دار شدن اراضی ملی و منابع طبیعی استان  جلوی دست اندازی ها و زمین خواری را می گیرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز