خدمت رسانی سپاه در حوزه دامپزشکی و زنبور داری به ۶۰ روستای گلستان

۱۴۰۰/۰۹/۰۳ - ۱۰:۱۰:۱۴
کد خبر: ۱۲۶۵۴۱۲
خدمت رسانی سپاه در حوزه دامپزشکی و زنبور داری به ۶۰ روستای گلستان
مسئول قرارگاه آبادانی و پیشرفت سپاه نینوا از امضای تفاهم نامه سپاه و دامپزشکی برای خدمت رسانی به ۶۰ روستای گلستان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از گرگان؛ کاظم نوروزی اظهار کرد: همزمان با فرا رسیدن هفته بسیج «قرارگاه آبادانی و پیشرفت سپاه نینوا استان گلستان» در جهت توسعه استان و در راستای تحقق شعار سال مقام معظم رهبری درخصوص مانع زدایی و پشتیبانی تفاهم نامه ای مشترکی با اداره کل دامپزشکی استان گلستان منعقد نمود.

وی افزود: این تفاهم نامه در زمینه های گوناگونی منعقد شده و می تواند در بسیاری از بخش ها مشکلات هم استانی ها را در حوزه دام و دامپروری برطرف نماید.

نوروزی ادامه داد: این تفاهم نامه در حوزه سرزمینی سه دهستان بزرگ استان شامل دهستان زرین گل، دهستان کرند و دهستان مراوه تپه که قریب به 60 روستا درآن قرار گرفته اند اجرایی می شود که ساکنان دهستان های مذکور می توانند از خدمات این تفاهم نامه بهره مند شوند.

وی گفت: از محوری ترین مفاد این تفاهم نامه  که در حوزه دام و دامپزشکی و زنبور داری می باشد میتوان به اعزام دامپزشک  به روستا، اختصاص تعرفه ویژه جهت آزمایشگاه زنبور و عسل با توجه به هزینه نسبتاً زیاد آزمایش عسل برای زنبور داران، واکسیناسیون رایگان دام که در حال حاضر فقط در سطح دهستان زرین گل بیش از 2000 رأس دام به صورت رایگان واکسیناسیون شده است.

وی افزود: برگزاری کلاس های رایگان دام داری و دامپروری علمی در جهت رشد و توسعه دامپروری علمی و نوین با افزایش سطح بهره وری در این حوزه مهم در استان از دیگر مفاد این تفاهم نامه است.

نوروزی در پایان یادآور شد: تمامی ساکنان دهستان های مذکور می توانند با مراجعه به روحانی روستا ها و یا پایگاه های مقاومت بسیج روستاها و اعلام درخواست دریافت خدمات، موارد فوق را دریافت نمایند که امید است این اقدام ارزشمند، گام مؤثری در رونق تولید و مانع زدایی از تولید و اشتغال استان باشد.

انتهای پیام

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز