استاندار گلستان

توجه به ازدواج باید از زاویه تحکیم خانواده باشد

۱۳۹۵/۰۴/۲۲ - ۱۲:۰۵:۳۵
کد خبر: ۴۳۰۱۵۸
توجه به ازدواج باید از زاویه تحکیم خانواده باشد
استاندار گلستان با تاکید بر نظریات اسلام در خصوص ازدواج اظهار کرد: توجه به امر ازدواج باید از زاویه تحکیم خانواده صورت گیرد و نباید تنها به دنبال آمارهای کمی در امر ازدواج باشیم.

به گزارش خبرگزاری برنا،دکتر حسن صادقلو در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان، تصریح کرد: تحکیم خانواده مسئله بسیار مهمی است و باید به دنبال مسیرها و راهکار های آن باشیم.

وی افزود: در مسیر تحکیم خانواده مردم، نظام و نخبگان جامعه هر کدام مسئولیت هایی دارند که در طرح ها و اقدامات باید مدنظر قرار گیرد و از طریق عمل به این مسئولیت ها پایداری در خانواده اتفاق می افتد.

وی توجه به نظرات علمی در زمینه ازدواج و تحکیم خانواده را باارزش دانست و افزود: خوشبختانه در فقه اسلامی و در مبانی دینی ما تاکید بسیاری بر ازدواج و راهکارهای استحکام خانواده شده است که باید مورد توجه قرار گیرد.

استاندار گلستان با اشاره به پژوهش راهبردی ازدواج جوانان و پایدار سازی مدیریت خانواده، گفت: باید پژوهش هایی که توسط پژوهشگران استانی صورت می گیرد مورد توجه باشد چراکه آنان شناخت دقیق تری نسبت به استان و منابع آن دارند.

دکتر صادقلو با بیان اینکه مدل های ایرانی و اسلامی در پژوهش و تحقیق باید مورد توجه قرار گیرد، خاطر نشان کرد: باید در تحقیقات و پژوهش ها نظارت دانشگاه به عنوان مرکزی علمی مورد توجه باشد و از پروپوزال های اجتماعی که پیش از این مورد بررسی قرار گرفته استفاده شود.

لازم به ذکر است در جلسه شورای فرهنگ عمومی پژوهشی با عنوان برنامه راهبردی ازدواج جوانان و پایدارسازی مدیریت خانواده مطرح شد که در آن زمینه های تسهیل در امر ازدواج، توانمند سازی و پایدار سازی نظام خانواده مورد بررسی قرار گرفته بود و اعضای حاضر در جلسه آن را مورد نقد و بررسی قرار دادند.

گفتنی است سبک زندگی و تحکیم بنیان خانواده یکی از 10 اولویت شورای فرهنگ عمومی استان است.

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز