مدیر کار آفرینی و اشتغال گلستان

۱۱هزار بیکار در کاریابی‎های استان گلستان ثبت‎نام کردند

۱۳۹۵/۰۴/۲۹ - ۱۳:۱۸:۱۸
کد خبر: ۴۳۳۵۹۲
۱۱هزار بیکار در کاریابی‎های استان گلستان ثبت‎نام کردند
مدیر کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان از ثبت نام ۱۱ هزار بیکار در کاریابی های گلستان خبر داد

به گزارش خبرگزاری برنا،در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: در استان گلستان حدود ۱۱ هزار بیکار در کاریابی‎های استان گلستان ثبت‎نام کردند که از این تعداد ۵۷ درصد بیکاران را آقایان و ۴۳ درصد را بانوان تشکیل می دهند.

رهبری با تفکیک آمار بیکاران از نظر مدرک تحصیلی اظهار کرد: از این تعداد ۳۶ درصد لیسانس، ۶ درصد فوق‎لیسانس، ۱۰ درصد فوق دیپلم، ۲۹ درصد دیپلم و ۱۱ درصد راهنمایی بوده است.

وی با بیان اینکه فارغ‎التحصیلان دانشگاهی بیشترین میزان بیکاران را تشکیل می دهند، تصریح کرد: از حدود ۱۱ هزار ثبت‎نام کننده بیکار، حدود ۵۲ درصد آنها دارای مهارت هستند و ۴۲ درصد آنها مهارت لازم برای اشتغال را ندارند.

مدیر کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان گفت: وضعیت سن افراد به کار گمارده شده از ۲۵ تا ۳۴ سال ۲۵ درصد است و افراد ۱۵ تا ۲۴ سال، ۳۴ درصد است.

رهبری با اشاره به میزان فرصت‎های شغلی اظهار کرد: بیشترین فرصت‎های شغلی ۵۷ درصد مربوط به بخش خدمات، ۴۱ درصد مربوط به بخش صنعت و تنها دو درصد در بخش کشاورزی بوده است.

وی یکی از نگرانی های استان را تاخیر در ورود به بازار کار مقاطع تحصیلی لیسانس و فوق لیسانس نام برد و افزود: ۲۷ نفر فارغ التحصیل دکتری از دانشگاه های معتبر کشور در سال ۹۵ برای کار مراجعه کرده اند که باعث نگرانی است.

مدیر کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان اظهار کرد: ۸۲ درصد افرادی که برای کار مراجعه کرده اند در بخش صنعت و یک درصد در بخش کشاورزی به کار گمارده شده اند.

رهبری تصریح کرد: بیشترین بیکاری در حوزه محیط زیست، کشاورزی، فنی مهندسی و حسابداری و کمترین بیکاری مربوط به حوزه بهداشت و درمان است.

وی افزود: یکی از مشکلات ما در بحث آموزش دانشگاه ها این است که آموزش دانشگاه ها استخدام محور است و رویکرد کسب و کاری ندارند و این یک نقص به شمار میرود که باید برطرف شود.

مدیر کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان اظهار کرد: بهترین بانک در پرداخت تسهیلات بانک ملی و ضعیف ترین بانک، ملت است که برخورد مناسبی با متقاضیان در این زمینه ندارند و نامه نگاری های ما را نیز در این زمینه بی جواب گذاشته اند.

رهبری با بیان اینکه تسهیلات در کشور ما برای اشتغال از کارایی بالایی برخوردار نیست، گفت: یکی از مشکلات ما در مشاغل خانگی زنجیره تامین است زیرا متاسفانه ما مرکز تخصصی تحقیقات مشاغل در استان نداریم و از فقدان بستر مناسب برای عرضه مشاغل خانگی رنج می بریم.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز