طرح کارورزی

جذب ۹۹ نفر در واحدهای پذیرنده در گلستان

۱۳۹۵/۰۴/۲۹ - ۱۳:۱۸:۳۴
کد خبر: ۴۳۳۵۹۴
جذب ۹۹ نفر در واحدهای پذیرنده در گلستان
طرح کارورزی با هدف ایجاد اشتغال برای فارغ التحصیلان بیکار تصویب شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا، رئیس دبیرخانه کارگروه اشتغال استان گلستان با معرفی طرح کارورزی گفت: طرح کارورزی با هدف ایجاد اشتغال برای فارغ التحصیلان بیکار تصویب شده است و استان های گلستان و قزوین پایلوت این طرح انتخاب شدند.

امیرعلی محمدی پورافزود: برای کاروزی شرایط سنی در نظرگرفته شده به گونه ای که برای افراد فوق دیپلم ۲۷ سال، برای لیسانس ۳۰ سال و برای فوق لیسانس ۳۲ سال در نظر گرفته شد.

وی تصریح کرد: با جلسات مختلفی که در استانداری برگزار شد و جلسات توجیهی که برای واحدهای پذیرنده در شرق و غرب استان برگزار شد طرح کارورزی کاملا شرح داده شده است.

رئیس دبیرخانه کارگروه اشتغال استان گلستان اظهار کرد: یکی از نگرانی های که برای واحدهای پذیرنده مطرح بود بحث بیمه و قانون کار بود و از آنجایی که طرح کارورزی یک طرح آموزشی بین ۶ تا یک سال است شامل بیمه و قانون کار نمی شوند و کارورز نسبت به این امر توجیه می شود.

محمدی پور با بیان اینکه تا کنون ۲۵۰ واحد پذیرنده کارورز ثبت نام کرده اند، افزود: طی بررسی های که توسط فنی حرفه ای انجام شده است، از بین این تعداد برای ۷۵ واحد پذیرنده مجوز صادر شده است و تا کنون ۴۵ واحد موفق به دریافت کارورز شده اند.

وی اتصریح کرد: تعداد افرادی که به عنوان کارورز مراجعه کرده اند حدود دو هزار و ۸۰۰ نفر بوده اند که با بررسی شرایط یک هزار نفر از این افراد واجد شرایط کارورزی شده اند.

رئیس دبیرخانه کارگروه اشتغال استان گلستان از جذب ۹۹ نفر در واحدهای پذیرنده خبر داد و تصریح کرد: از این تعداد نیز ۱۰ نفر بعد از دوره کارورزی به استخدام همان واحد درآمده اند.

محمدی پور افزود: حقوق دریافتی در دوره کارورزی ۴۰۰ هزار تومان است که مبلغ ۲۰۰ هزار تومان توسط اداره کار و ۲۰۰ هزار تومان دیگر توسط خود واحد پذیرنده پرداخت می شود.

وی با اشاره به نرخ بیکاری در سال ۹۴ گفت: در سال ۹۴، نرخ بیکاری ۱۱.۸ درصد بوده که رتبه گلستان در بین استان های دیگر ۱۱ بوده است.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز