مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان:

۲۴۱عنوان کتاب در شمارگان ۲۱۹ هزار نسخه در گلستان به چاپ رسیده است

۱۳۹۵/۰۹/۰۳ - ۱۲:۱۵:۵۰
کد خبر: ۴۸۵۸۳۸
۲۴۱عنوان کتاب در شمارگان ۲۱۹ هزار نسخه در گلستان به چاپ رسیده است
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان گفت: طی سال جاری 200 عنوان کتاب در بخش های مختلف در استان به چاپ رسید که از لحاظ کیفیت و محتوا نسبت به کتاب های گذشته بهتر شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا،حجت الاسلام علی اصغر فضیلت در آئین تجلیل از تلاشگران و خادمان نشر و کتاب استان در گرگان افزود: با برنامه ریزی های انجام شده تا پایان سال نیز تعدادی کتاب به چاپ خواهد رسید.

وی ادامه داد: در سال گذشته 241 عنوان کتاب در شمارگان 219 هزار نسخه در استان به چاپ رسیده است.

مدیرکل ارشاد اسلامی تعداد ناشران مجوزدار گلستان را 11 موسسه انتشاراتی اعلام کرد و گفت: همچنین به زودی مجوز هفت موسسه انتشاراتی دیگر در سطح استان صادر خواهد شد.

حجت الاسلام فضیلت تصریح کرد: در مدت 2 سال گذشته 140 عنوان کتاب با اعتباری بالغ بر 1.5 میلیارد ریال و براساس مقررات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در راستای حمایت از مولفین و ناشران خریداری شده است.

به گفته وی؛ همچنین 70 عنوان از سوی معاونت فرهنگی وزارتخانه خریداری شد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان همچنین عنوان کرد: کار در بخش فرهنگی هنری به علت محدودیت منابع مالی و فقدان نگاه تخصصی به این حوزه سخت است.

فضیلت اضافه کرد: متاسفانه کار فرهنگی گاهی با بداخلاقی خودی ها در درون و نسخه پیچی غیرخودی ها در بیرون همراه می شود که این مهم در واقع ادامه کار را سخت تر می کند.

در این مراسم از کتاب 'اتللو' یا 'زر یا سر' به قلم عطاالله صفرپور و به همت سعید صفرپور در قالب 2 نمایش سنتی کمدی و کتاب 'گلچین سروده های شاعران استان گلستان' شامل آثار 160 شاعر در چهار بخش کلاسیک، آزاد، شعر ترکمن و ترانه' نیز رونمائی شد.

همچنین از برگزیدگان طرح عشایر و روستاهای دوستدار کتاب، طراحان و مروجان کتابخوانی، قاضی دادگستری گنبدکاووس، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گنبدکاووس، مدیریت کتابفروشی خانه کتاب، چاپخانه دار فعال در حوزه کتاب، نویسندگان برگزیده در حوزه شعار سال و اجلاسیه چهار هزار شهید گلستان، ناشران برگزیده استانی، کتابخوان و کتابداران نمونه نیز قدر دانی شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز