حریرچی: کرونا وضعیت تهران را قرمز کرد

۱۳۹۹/۰۵/۰۷ - ۲۲:۴۵:۵۲
کد خبر: ۱۰۳۶۲۹۸
حریرچی: کرونا وضعیت تهران را قرمز کرد
ایرج حریرچی معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه وضعیت کرونا در اکثر استان‌ها نسبت به وضع گذشته که در رده‌های آبی و سفید جدول ارزیابی قرار داشتند به رنگ قرمز در آمده‌اند و این یعنی فاجعه، گفت: البته فاجعه اصلی در تهران رخ داده است و تهران در ردیف سوم آمار بالای مبتلایان و فوتی ها قرار دارد و به رنگ ماه‌های اسفند و فروردین در آمده است.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ حریرچی سه شنبه شب با حضور در یک برنامه زنده تلویزیونی درخصوص وضعیت قرمز کرونا در تهران افزود: به دلیل مشاهده اثرات تغییر رفتار مردم، درخصوص مرگ و میر به بازه زمانی ۴ تا ۶ هفته و برای مشاهده کاهش موارد بستری به یک بازه زمانی ۳تا ۴ هفته ای احتیاج داریم.

او ادامه داد: در حال حاضر تنها تغییر رفتاری که از ۱۵ تیرماه تا به امروز در کشور مشاهده شده است، استفاده بیش از حد از ماسک است اما همچنان بیش از ۳۰ درصد افراد جامعه این موضوع را رعایت نمی‌کنند در حالی که آمار استفاده از ماسک باید در کشور به ۸۰ الی ۹۵ درصد برسد، خوشبختانه در کشور میزان تعطیلی، مهمانی، تجمعات و مراسم ترحیم کاهش یافته است.

وی در پاسخ به این پرسش که با توجه به دستورالعمل های بهداشتی و استفاده از ماسک و پیشگیری مردم، چرا آمارها باید همچنان رو به افزایش باشد، افزود: از پانزدهم تیر ماه استفاده از ماسک در کشور اجباری شده و از این طرح حدود ۲۵ روز می‌گذرد و امیدواریم از چند روز آینده در کشور شاهد کاهش آمار مبتلایان به کرونا باشیم.

معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: اکثر استان ها نسبت به وضع گذشته که در رده‌های آبی و سفید جدول ارزیابی قرار داشتند به رنگ قرمز در آمده‌اند و این یعنی فاجعه، البته فاجعه اصلی در تهران رخ داده است و تهران در ردیف سوم آمار بالای مبتلایان و فوتی ها قرار دارد و به رنگ ماه‌های اسفند و فروردین در آمده است، کل فوت روزانه ما در سراسر کشور هزار نفر است یعنی ما سالی ۳۸۰ هزار فوت داریم، ۲۳۵ یعنی نزدیک ۲۵ درصد و بیش از یک پنجم  فوتی ها به دلیل کرونا است، لذا افراد جامعه باید توجه داشته باشند این هشدار را جدی بگیرند و مراقب کودکان و جوانان و رفتارهای اجتماعی آنها نیز باشند.

وی در ادامه درخصوص برگزاری مراسم عزاداری در ماه محرم، افزود: اصل کلی در مراسم عزاداری محرم بر پیشگیری است و ما باید این موارد را به حداقل رسانده و طبق دستورات اسلامی نجات جان یک فرد از اوجب واجبات است بنابراین برای مراسم عزاداری محرم شرایط خاصی در کشور اعمال خواهد شد.

او همچنین درباره بحث‌های مطرح شده و تصمیم های گرفته شده در این باره گفت: ما در تجمعات سال گذشته رعایت مشکل فاصله گذاری را داشته‌ایم که اصلاً این تجمع امسال ممکن نیست، همچنین تصمیم‌هایی در خصوص دسته های عزاداری گرفته شده است که تقریباً بیرون بودن آنها امکان نخواهد داشت و تجمعات با فضاهای بسته هم ممکن نخواهد بود.

وی تصریح کرد: همچنین به افرادی که در این خصوص اظهار نظر می‌کنند توصیه می کنم که منتظر فرمایش رهبر معظم انقلاب در این خصوص باشند و ببینند این بزرگان چگونه مراسم می‌گیرند زیرا همه ما خواهان یک مراسم معنوی مبتنی بر شعور و با حفظ جان تمام مسلمانان هستیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز