شناور حامل ۱۲۱ پرنده شکاری قاچاق در آب‌های دیر توقیف شد

۱۳۹۹/۰۶/۲۴ - ۱۲:۵۰:۴۶
کد خبر: ۱۰۵۸۳۶۸
شناور حامل ۱۲۱ پرنده شکاری قاچاق در آب‌های دیر توقیف شد
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: ۱۲۱ بُهله پرنده از گونه‌های بالابان، بحری، شاهین و دلیجه از یک فروند شناور در آب‌های خلیج فارس محدوده شهرستان دیر کشف شد.

به گزارش گروه استان های خبرگزاری برنا؛ فرهاد قلی نژاد مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر بیان کرد: ۷۱ بُهله (واحد شمارش) پرنده شکاری از گونه در معرض خطر انقراض بالابان، بحری و شاهین، و ۵۰ بهله دلیجه از قاچاقچیان پرنده در شهرستان دیر کشف و ضبط شد.

او افزود: این محموله پرنده از یک فروند شناور لندیگرافت هنگام خروج از آب‌های سرزمینی حوزه استحفاظی خلیج فارس با تلاش گشت منطقه چهارم نیروی دریایی سپاه انصارالحسین متوقف شد و پس از اطلاع رسانی به یگان حفاظت محیط زیست استان و دیر با نیابت قضائی از شناور توقیفی کشف شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر ادامه داد: شناور یادشده و سرنشینان آن برای بازجویی‌ها و اقدام‌های اولیه به نیرو‌های امنیتی و انتظامی تحویل داده شده‌اند و مراحل قضائی پرونده در حال انجام است.

قلی نژاد، این عملیات را حاصل همکاری تنگاتنگ یگان حفاظت محیط زیست بوشهر و دیر، با دستگاه‌های همکار مانند منطقه چهارم نیروی دریایی سپاه انصارالحسین و دستگاه‌های امنیتی و انتظامی استان عنوان و از همکاری همه دستگاه‌های مربوط در جلوگیری از قاچاق پرندگان شکاری قدردانی کرد.

او همچنین گفت: پرندگان شکاری همه ساله از اواخر شهریور تا اواخر آذر برای زنده گیری و قاچاق آن‌ها به کشور‌های حاشیه خلیج فارس مورد توجه متخلفان شکار و صید قرار می‌گیرند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر بیان کرد: باتوجه به اینکه پرندگان شکاری نقش مهمی در زنجیره اکولوژیک و تعدیل برخی از  آفات دارند حضور و بقا نسل آن‌ها از اهمیت وافری برخوردار است.

پرندگان شکاری از جمله گونه‌های در معرض خطر انقراض هستند که تجارت آن‌ها مشمول کنوانسیون منع تجارت بین المللی گونه‌های گیاهی و جانوری در معرض خطر انقراض (سایتیس- cites) است بنابراین هرگونه زنده‌گیری و انتقال آن‌ها بین کشور‌ها ممنوع و نیازمند مجوز‌های کنوانسیون یاد شده است.

بر اساس قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران نیز، هرگونه زنده‌گیری، شکار و فروش پرندگان شکاری ممنوع است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز