کدام استانها تا ۱۲ مهر ۹۹ بیشترین میزان اهدای پلاسما در کشور را داشته اند؟

۱۳۹۹/۰۷/۱۲ - ۱۴:۱۰:۰۵
کد خبر: ۱۰۶۷۸۷۰
کدام استانها تا ۱۲ مهر ۹۹ بیشترین میزان اهدای پلاسما در کشور را داشته اند؟
سخنگوی سازمان انتقال خون ایران با اشاره به اینکه حدود ۲ درصد جمعیت بهبودیافتگان از کووید۱۹ برای اهدای پلاسما مراجعه کرده اند، گفت: بیشترین میزان اهدای پلاسما در استان‌های تهران، خوزستان، اصفهان، مازندران، خراسان رضوی، آذربایجان غربی و کرمانشاه بوده است.

به گزارش خبرگزاری برنا و بنا بر اعلام پایگاه خبری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، بشیر حاجی بیگی با بیان این مطلب افزود: از اول اردیبهشت ماه سال جاری ده هزار نفر برای اهدای پلاسما به مراکز انتقال خون سراسر کشور مراجعه کرده اند که از این تعداد ۸ هزار واحد پلاسما اهدا شده است.

وی با اشاره به اینکه حدود ۲ درصد جمعیت بهبودیافتگان از کووید۱۹ برای اهدای پلاسما مراجعه کرده اند، خاطر نشان کرد: مبتلایان کووید ۱۹ که ۲۸ روز از بهبودی آن‌ها گذشته است، می‌توانند برای اهدای پلاسما مراجعه کنند.

حاجی بیگی افزود: بیشترین میزان اهدای پلاسما در استان‌های تهران، خوزستان، اصفهان، مازندران، خراسان رضوی، آذربایجان غربی و کرمانشاه بوده است.

سخنگوی سازمان انتقال خون ایران همچنین اعلام کرد: در شش ماهه اول سال جاری ۱۱۹۲۶۶۸ نفر برای اهدای خون به مراکز انتقال خون سراسر کشور مراجعه کرده اند که از این تعداد ۹۴۰۷۳۹ واحد خون اهدا شده است.

وی افزود: ۱۴۲۶۰۰ واحد خون در شش ماهه اول امسال توسط اهداکنندگان بار اول بوده است.

حاجی بیگی با اشاره به افزایش یک درصدی اهدای خون بانوان اظهار داشت: در ۶ ماهه اول سال جاری شاخص اهدای خون بانوان در کشور ۵ درصد بوده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل یک درصد افزایش داشته است.

وی افزود: بانوان استان‌های خراسان جنوبی، چهارمحال و بختیاری، فارس و گلستان بیشترین میزان رشد اهدای خون را در ۶ ماه اول سال جاری داشته اند.

سخنگوی سازمان انتقال خون ایران تصریح کرد: در ۶ ماهه سال جاری ۵۶ درصد از خون‌های اهدایی در سراسر کشور توسط اهداکنندگان مستمر خون اهدا شده است.

وی افزود: استان‌های سمنان با ۷۴ درصد، بوشهر با ۶۶ درصد، همدان با ۶۵ درصد بیشترین میزان اهداکنندگان مستمر در کشور را دارا هستند.

حاجی بیگی اظهار داشت: استان‌های خراسان جنوبی، سمنان، خراسان شمالی و قم بیشترین میزان رشد اهدای خون را در ۶ ماهه اول سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل داشته اند.

وی با اشاره به اینکه بیشترین میزان توزیع خون و فرآورده و مصرف آن در کشور در کلان شهر تهران است، افزود: ۳۴۱۱۹۳ واحد خون و فرآورده در ۶ ماهه اول سال جاری در استان تهران به مراکز درمانی و بیمارستانی توزیع شده که شامل گلبول قرمز فشرده شده پلاکت و پلاسما بوده است.

سخنگوی سازمان انتقال خون ایران اعلام کرد: در ۶ ماه اول سال جاری ۱۶۲۶۰۰۱ واحد خون و فرآورده‌ها شامل گلبول قرمز فشرده شده، پلاسما، پلاکت به مراکز بیمارستانی و درمانی کشور توزیع شده است.

وی با اشاره به اینکه استان‌های تهران، فارس، اصفهان بیشترین میزان اهدای خون در کشور را داشته اند و ۳۰ درصد از کل خون‌های اهدایی در کشور در این سه استان است، گفت:۱۵ درصد خون‌های اهدایی در کشور توسط تهرانی ها، ۸ درصد خون‌های اهدایی در کشور توسط استان فارس، ۷ درصد از خون‌های اهدایی در کشور توسط استان اصفهان بوده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز