آخرین و جدیدترین جزئیات رنگ بندی کرونایی کشور تا ۲ اسفند ۹۹

۱۳۹۹/۱۲/۰۲ - ۱۴:۳۰:۰۲
کد خبر: ۱۱۴۰۳۴۷
آخرین و جدیدترین جزئیات رنگ بندی کرونایی کشور تا ۲ اسفند ۹۹
طبق آخرین آمار ۱۱ شهر قرمز کرونایی در استان خوزستان هستند. همچنین ۵۲ شهر نارنجی و ۲۱۷ شهر زرد و ۱۶۸ شهر آبی است.

به گزارش برنا، دکتر علیرضا رئیسی پس از پنجاه و هشتمین جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا که با حضور آقای روحانی رئیس جمهور برگزار شد، افزود: تعداد شهر‌های نارنجی در کشور افزایش یافته است و ۱۱ شهری که از هفته قبل قرمز بودند، همچنان قرمز هستند.

معاون امور بهداشت وزارت بهداشت افزود: آبادان، اهوار، بندر ماهشهر، خرمشهر، دزفول، دشت آزادگان، رامهرمز، شادگان، شوشتر، کارون و هویزه از جمله شهر‌های قرمز هستند.

 رئیسی با بیان اینکه یکسال از پیدایش ویروس کرونا در کشور گذشت و همچنان این مهمان ناخوانده قصد رفتن ندارد، تاکید کرد: خبر‌هایی می‌رسد که این ویروس جهش‌هایی هم در مناطق مختلف دنیا داشته است.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا با اشاره به اینکه در جلسه امروز وضعیت کرونا در جهان مرور شد، افزود: شواهدی از گردش شتابان بیماری در عراق وجود دارد و استان‌های غربی و مرزی کشور باید بیشتر مراقب باشند و در مرز‌ها باید اقدامات سخت گیرانه اتخاذ شود.

وی با اشاره به افزایش بیماری در خوزستان و شناسایی ویروس انگلیسی در این استان، گفت: سرعت انتشار ویروس در خوزستان بسیار بالاست و شیب تندی دارد و باید دقت کرد که شیوه نامه‌های بیش از پیش رعایت شود.

دکتر رئیسی گفت: البته بیماری در استان‌های شمالی از جمله مازندران سیر نزولی دارد و امید است با رعایت‌ها شیب نزولی ادامه یابد.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا در پایان گفت: همچنان میزان بستری‌ها در کشور افزایش ملایمی داشته است و باید دقت شود، زیرا برغم اینکه در استان‌های شمالی که بیشترین میزان بستری را داشتیم، بستری‌ها در حال کاهش است، اما در برخی استان‌ها مثل آذربایجان غربی، خوزستان، چهارمحال بختیاری و ایلام شاهد افزایش بیماری هستیم که حتما نیاز به مراقبت بیشتر است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز