ثبت واکسن کرونای روسی برای حیوانات

۱۴۰۰/۰۱/۱۱ - ۱۳:۰۲:۵۳
کد خبر: ۱۱۵۸۱۲۷
ثبت واکسن کرونای روسی برای حیوانات
معاون سازمان فدرال نظارت بر دامپزشکی و گیاه پزشکی روسیه با بیان اینکه حیوانات می توانند به غیر از کووید-۱۹ به برخی از گونه های دیگر از خانواده ویروس کرونا آلوده شوند ؛ اعلام کرد: روسیه اولین واکسن جهان علیه کووید-۱۹ را برای حیوانات ثبت کرد.

به گزارش برنا؛ کنستانتین ساونکوف، در گفت و گو با خبرنگاران بر اهمیت ویژه این واکسن تاکید کرد و گفت: برخی از گونه های جانوری حساس به ویروس کرونا هستند و موارد کووید-۱۹ در بسیاری از کشورها گزارش شده است.

وی افزود: این نخستین واکسن کووید-۱۹ برای حیوانات در جهان است.

معاون سازمان فدرال نظارت بر دامپزشکی و گیاه پزشکی روسیه اظهار داشت: آزمایشات بالینی کارنیواک کاو، که از اکتبر سال گذشته آغاز شد، شامل سگ، گربه، روباه قطبی، راسو، روباه و حیوانات دیگر بود.

ساونکوف گفت:  نتایج این تحقیق به ما امکان می دهد در مورد ایمنی واکسن و فعالیت ایمنی زایی بالای آن نتیجه بگیریم، زیرا همه حیوانات واکسینه آزمایش شده در ۱۰۰ درصد موارد آنتی بادی برای ویروس کرونا ایجاد کردند. اکنون دانشمندان سازمان ما ادامه مطالعه در مورد مدت زمان ایجاد ایمنی که شش ماه است پس از تجویز دارو را ادامه می دهند.

 وی افزود: تولید انبوه واکسن می تواند از اوایل آوریل بر اساس بزرگترین بستر تولید داروهای حیوانی کشور در مرکز فدرال بهداشت حیوانات آغاز شود.

در روسیه، تاکنون دو مورد آلودگی گربه ها به ویروس کرونا به طور رسمی مشخص شده است.

به گفته دانشمندان روسی، استفاده از واکسن برای حیوانات می تواند از بروز جهش های ویروسی که اغلب در طی انتقال بین گونه های بیماری زا اتفاق می افتد، جلوگیری کند.

ساونکوف گفت: هیچ مدرک علمی مبنی بر انتقال عفونت ویروس کرونا از حیوانات به انسان وجود ندارد.

 

نظر شما