وضعیت کرونایی بوشهر قرمز شد

۱۴۰۰/۰۱/۱۴ - ۰۹:۰۶:۱۳
کد خبر: ۱۱۵۹۰۰۵
وضعیت کرونایی بوشهر قرمز شد
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: طبق گزارش نرم افزار سامانه ماسک متعلق به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی وضعیت شیوع ویروس کرونا در شهرستان بوشهر از وضعیت نارنجی به قرمز کرونایی تغییر رنگ داد.

به گزارش برنا؛ سعید کشمیری، رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: همچنین براساس این سامانه هم اکنون وضعیت شهرستان‌های گناوه، دیلم و دشتستان استان بوشهر در شرایط نارنجی و دشتی، تنگستان، کنگان، دیر، جم و عسلویه در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند.

او بیان کرد: با اعمال محدودیت‌های کرونایی، رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله اجتماعی از دیماه سال گذشته به غیر از شهرستان تنگستان همه ۹شهرستان استان بوشهر در وضعیت آبی قرار گرفتند اما با توجه به برخی عادی انگاری‌ها و سهل انگاری‌ها به تدریج رنگ کرونایی این شهرستان‌ها به زرد و نارنجی تغییر کرد.  

دبیر ستاد مقابله با کرونا استان بوشهر گفت: با آغاز تعطیلات نوروزی و توجه نکردن مردم به توصیه‌های بهداشتی شمار بستری‌های کرونایی در این استان از روزانه ۶۰ نفر به ۱۶۶ نفر افزایش یافته و براساس بررسی‌های انجام شده تعداد مبتلایان به کرونا در این استان نسبت به دی ماه گذشته هشت برابر شده‌است.

کشمیری اضافه کرد: در زمان حاضر ۱۹۴ بیمار در بخش‌های کرونایی بیمارستان‌های استان بوشهر بستری هستند که از این شمار ۱۸ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه و هشت نفر در وضعیت حاد این بیماری قرار دارند.

او اظهار کرد: همچنین از ابتدای شیوع کرونا در استان بوشهر تاکنون ۲۳هزار و ۹۰۵ نفر به این ویروس مبتلا شده‌اند و  ۸۹۹  نفر بر اثر ابتلا به بیماری کووید ۱۹ جان خود را از دست داده‌اند.

کشمیری افزود: بی‌توجهی به پروتکل‌های بهداشتی، افزایش دورهمی‌ها، برپایی مراسم تجمعی عروسی و عزا، جشن‌ها و توجه نکردن به محدودیت‌ها در شهرهای نارنجی از جمله علت افزایش مبتلایان به کرونا است.

نظر شما