چگونه تأثیر واکسن های کرونا را می توان بهبود بخشید؟

۱۴۰۰/۰۱/۲۹ - ۱۷:۰۰:۰۷
کد خبر: ۱۱۶۶۸۴۳
چگونه تأثیر واکسن های کرونا را  می توان بهبود بخشید؟
میزان مصونیت تمامی واکسن های جهان گاهی بالا و گاهی نیز پایین می باشد. اینکه چگونه می توان میزان تأثیر آنها را بهبود بخشید پرسشی است که دانشمندان سراسر جهان باید آن را مدنظر داشته باشند.

به گزارش برنا؛ پایگاه ایل جورناله ایتالیا موضوع تاثیرات واکسن ها را بررسی کرده است.

نویسنده این گزارش می گوید: همه چیز در پی اظهارات گائو فو، رئیس مرکز کنترل و پیشگیری بیماری چین که مطبوعات جهان به اشتباه از آن تعبیر کردند نشأت می گیرد. وی در خلال یک کنفرانس علمی اذغان داشته بود که تولیدات چین تأثیر بالایی ندارند و بالاترین مقام بهداشتی این کشور قرار بود در جهت حل این مشکل به بررسی بپردازد. در واقع وی فوری مشخص نمود که تأثیر واکسن های چینی هرگز نباید زیر سوال برود.

گائو خطاب به رسانه های چین به توضیح پیامی پرداخت که قصد داشت به مردم برساند. وی در این رابطه گفت که میزان مصونیت تمامی واکسن های جهان گاهی بالا و گاهی نیز پایین می باشد. اینکه چگونه می توان میزان تأثیر آنها را بهبود بخشید پرسشی است که دانشمندان سراسر جهان باید آن را مدنظر داشته باشند. در واقع گائو سعی کرده با طرح این پرسش که آیا تولیدات کشورش قادر به مقابله با گونه های جدید ویروس کرونا می باشند، خواسته بحثی ملی را به راه بیندازد تا همه سعی کنند در جهت بهبود تولیدات کشور گام بردارند.

در این رابطه و نه فقط در خصوص واکسن های چینی آنچه در بلومبرگ آمده، جالب است. این رسانه از دو کارشناس به نام های فیونا راسل و پل گریفین در خصوص واکسن سینوواک و بایوتک سوال کرد. این واکسن در خلال اولین مرحلۀ آزمایش نهایی که در برزیل صورت گرفت میزان تأثیر اندکی بیش از ۵۰ درصد را نشان داده است. در حالی که سایر واکسن های چینی میزان تأثیر بالاتری بین ۶۶ تا ۷۹ درصد نشان داده اند.

به طور کلی مقایسه ارزش عددی تأثیر هر واکسن مهم نیست. آنچه دانشمندان از واکسن های ضد کووید انتظار دارند تأثیر بیشتر در برابر عفونت های شدیدتر و تأثیر کمتر در برابر عفونت های خفیف تر می باشد.

در رابطه با دستیابی به مصونیت گله ای گریفین معتقد است که یک واکسن کمتر موثر که البته به شکل توده ای توزیع می شود می تواند بهتر از محصول موثرتر اما با پوشش اندک تأثیرگذار باشد.

 

نظر شما