آیا واقعا افزایش ابتلا به کرونا در کودکان به باز بودن پارک ها ارتباطی دارد؟

۱۴۰۰/۰۲/۰۸ - ۱۷:۰۰:۰۳
کد خبر: ۱۱۷۱۷۶۰
آیا واقعا افزایش ابتلا به کرونا در کودکان به باز بودن پارک ها ارتباطی دارد؟
رئیس بخش آی‌سی‌یوی کرونای بیمارستان اکبر مشهد بیان کرد: شیوع بیماری در کودکان بسیار زیاد است و باید تصریح کرد، بستن پارک‌ها کار اشتباهی است و هیچ تاثیری در افزایش شیوع بیماری کرونا ندارد.

به گزارش برنا؛ غلام‌رضا خادمی رئیس بخش آی‌سی‌یوی کرونای بیمارستان اکبر مشهد اعلام کرد: ابتلاء کودکان به کرونا بسیار زیاد است و از هر ۱۰ کودکی که به کلینیک مراجعه می‌کنند، ۶ نفر آنها به بیماری کرونا مبتلا شدند.

غلام‌رضا خادمی در ادامه گفت: میزان بستری‌های بیمارستان پراکنده است و اکثر کودکانی که به بیمارستان اکبر مراجعه می‌کنند به صورت سرپایی خدمات می‌گیرند ولی تعداد بستری‌ها به صورت منسجم نبوده در پراکندگی در این موضوع وجود دارد.

وی در ادامه اظهار کرد: بعضی‌ از کودکانی که بستری می‌شوند، طی دو سه روز مرخص می‌شوند ولی ابتلاء کودکان به کرونا در مشهد بسیار زیاد است و از هر ۱۰ کودکی که به کلینیک مراجعه می‌کنند، ۶ نفر آنها به بیماری کرونا مبتلا شدند و شیوع بیماری در کودکان بسیار زیاد است و باید تصریح کرد، اینکه کودکان بدحال شوند طوری که بخواهند بستری شوند، کم است ولی ابتلا به شدت در کودکان زیاد است.

رئیس بخش آی‌سی‌یوی کرونای بیمارستان اکبر مشهد بیان کرد: علائم کرونا در کودکان متفاوت است و این علائم در حال حاضر بیشتر با علائم سرماخوردگی، گرفتگی صدا، تب متوسط، اسهال و استفراغ و دل درد دیده می‌شود. گاهی اوقات علائم با اسهال و استفراغ و دل درد شروع می‌شود.

وی با توصیه‌ به والدین گفت: رعایت فاصله اجتماعی و ماسک زدن بسیار مهم است. مردم هر واکسنی که در دسترس بود بزنند و تعارف نکنند. همه واکسن‌هایی که در کشور وجود دارد، مورد تایید است. خواهش می‌کنم مردم سوال نپرسند و هر واکسنی که از دستگاه‌های دولتی و مقامات رسمی به آنها پیشنهاد می‌شود را بزنند. کودکان را به تحرک وا دارند و خانواده‌ها از چاقی آنها جلوگیری کنند.

رئیس بخش آی‌سی‌یوی کرونای بیمارستان اکبر مشهد در خصوص اعتراض به تعطیلی پارک‌ها به این نکته اشاره کرد: یکی از نگرانی‌های من پارک‌ها هستند و متاسفانه  نمی‌دانم چرا پارک‌ها را بستند، به بستن پارک‌ها اعتراض دارم.

پارک‌ها هیچ تاثیری در افزایش کرونا ندارد و وقتی از مسئولین استان سوال کردم که چرا پارک‌ها را می‌بندید، گفتند بخاطر اینکه مردم بترسند، پارک‌ها را می‌بندیم.

غلامرضا خادمی در انتها تاکید کرد: بستن پارک‌ها کار غیراخلاقی است و در ایام کرونا که مردم باید در خانه بمانند، باید پارک‌ها باز شود که مردم بتوانند تحرکی داشته باشند وگرنه مهمانی می‌گیرند و به خانه یکدیگر می‌روند.

بستن پارک‌ها کار اشتباهی است و هیچ تاثیری در افزایش شیوع بیماری کرونا ندارد و خواهش من این است که زودتر پارک‌ها را باز کنند چون وضعیت روحی مردم رو به افسردگی است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز