آیا واقعا هوش مصنوعی در دوران کرونا ۴۰ میلیون شغل را نابود کرده است ؟

۱۴۰۰/۰۲/۱۱ - ۱۵:۳۳:۳۸
کد خبر: ۱۱۷۳۰۸۹
آیا واقعا هوش مصنوعی در دوران کرونا ۴۰ میلیون شغل را نابود کرده است ؟
کارشناسان فناوری اعتقاد دارند توسعه صنایع روباتیک، رشد سیستم‌های اتوماسیون هوشمند و شیوع بیماری کرونا موجب نابودی بیش از ۴۰ میلیون موقعیت شغلی در جهان شده است.

به گزارش برنا؛ توسعه صنایع روباتیک، رشد سیستم‌های اتوماسیون هوشمند و شیوع بیماری کرونا سبب شده که در بیش از ۱ سال گذشته تغییرات زیادی در محیط‌های اداری و کارخانه‌های صنعتی ایجاد شود. بررسی‌های حاکی از آن است که عوامل نام برده شده در چند سال اخیر موجب نابودی بیش از ۴۰ میلیون موقعیت شغلی برای انسان‌ها شده و فعالیت‌هایی را که تاکنون بشر انجام می‌دادند اکنون به روبات‌ها محول شده است.

بنیانگذاران هوش مصنوعی پیش‌بینی می‌کنند در دوران پساکرونا تنها ۴۲ درصد از مشاغلی که اکنون به دلیل رعایت نکات بهداشتی به وسیله روبات‌ها انجام می‌شود به انسان‌ها بازگردانده خواهد شد. وندی گونزالس مدیرعامل یک شرکت فناوری گفت: «در دوران کرونا که هنوز نیز به پایان نرسیده است بسیار از رکورد‌ها در جهان فناوری شکسته شده و با وجود اینکه اقتصاد کشور‌های مختلف کوچک‌تر از گذشته شد، ولی مردم به وضوح درک کردند بسیاری از مشاغلی که انسان‌ها تاکنون آن‌ها را انجام می‌دادند با همان کیفیت به وسیله روبات‌ها قابل انجام است.»
 
گروهی از کارشنانسان فناوری ضمن ابراز نگرانی نسبت به پیش‌بینی‌های انجام شده از سوی بنیانگذاران هوش مصنوعی گفتند: «نباید وابستگی انسان به فناوری بیش از اندازه باشد. اگر در آینده نتوانیم شغل مناسب برای نیروی انسانی که هم اکنون به دلیل کرونا بیکار شده‌اند را پیدا کنیم میلیون‌ها نفر برای ادامه زندگی دچار مشکل خواهند شد.»
 
کوین آلبرت مدیرعامل یک شرکت فناوری و از بنیانگذاران هوش مصنوعی بیان کرد: «هیچ کس نباید مردم را نسبت به توسعه فناوری و افزایش کارایی دستگاه‌های هوشمند نگران کند. قطعاً شکافی که بر اثر توسعه فناوری هوش مصنوعی و از بین رفتن مشاغل انسانی ایجاد می‌شود با طراحی موقعیت‌های شغلی جدید پر شده و نیازی نیست که تصور کنیم در آینده دیگر شغل مناسبی برای انسان‌ها وجود نخواهد داشت. شرکت‌های مختلف با استفاده از روبات‌ها می‌توانند میزان تولید خود را افزایش داده و درآمد بیشتری کسب کنند. بخشی از این درآمد بیشتر به کارمندان و کارگران تعلق دارد و تسهیلات بیشتری برای آن‌ها در نظر گرفته خواهد شد.»

 

نظر شما