کشف مهم و جدید دانشمندان درباره کرونا

۱۴۰۰/۰۲/۱۳ - ۱۵:۰۰:۰۶
کد خبر: ۱۱۷۴۱۱۱
کشف مهم و جدید دانشمندان درباره کرونا
بر اساس گزارشی از مایو کلینیک که یکی از معتبرترین مراکز و دانشگاه‌های علوم پزشکی جهان به شمار می‌رود، ورزش و فعالیت فیزیکی منظم روزانه قادر به ایمن‌سازی بدن در برابر ابتلا به نوع شدید کووید-۱۹ و به دنبال آن کاهش احتمال بستری شدن در بیمارستان است.

به گزارش برنا و به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، تحقیقات مدتهاست که نشان می‌دهد ورزش منظم دارای فواید سلامتی مانند کمک به جلوگیری از فشار خون بالا و دیابت نوع ۲ است.

اکنون محققان میگ‌ویند فعالیت منظم می‌تواند به محافظت در برابر بستری شدن در بیمارستان کمک کند. در یک مطالعه جدید که در مجله پزشکی ورزشی انگلیس منتشر شده است، محققان و پزشکان مرکز پزشکی «Kaiser Permanente Fontana» در جنوب کالیفرنیا، دانشگاه کالیفرنیا  سان دیگو و دیگر موسسات دریافتند که بیماران کووید ۱۹ که به طور منظم قبل از بیمار شدن ورزش می‌کردند، با کمترین احتمال برای بستری در بیمارستان مواجه هستند؛ به همین ترتیب آنها از بخش مراقبت‌های ویژه و درنهایت مرگ در امانند.

در این مطالعه داده‌های تقریباً ۵۰ هزار بیمار بزرگسال در کالیفرنیا که از ژانویه ۲۰۲۰ (اوایل سال میلادی) تا پایان اکتبر ۲۰۲۰ (پایان سال میلادی) با کووید ۱۹ تشخیص داده شده‌اند، بررسی شده است.

برای اندازه گیری سطح فعالیت، محققان ارائه گزارش از میزان فعالیت هر بیمار را خواستار شدند؛ محققان پس از تجزیه و تحلیل فعالیت بدنی هفتگی آنها، دریافتند در بیمارانی که به طور مداوم غیرفعال هستند (کمتر از ۱۰ دقیقه در هفته) خطر بستری شدن، پذیرش در ICU و مرگ بیشتر از افرادی است که در هفته حدود ۱۵۰ دقیقه فعالیت ورزشی دارند.

محقق این مطالعه یادآور شد: حتی پس از کنترل متغیرهایی مانند چاقی و سیگار کشیدن در تجزیه و تحلیل داده‌ها، باز هم مشاهده کردیم که عدم تحرک به شدت با شانس بستری در بیمارستان، بستری در بخش ICU و مرگ در مقایسه با فعالیت بدنی متوسط ​​یا هرگونه فعالیت مرتبط است.

نویسنده ارشد این تحقیق تأکید می‌کند: بزرگسالان باید حداقل ۱۵۰ دقیقه و حداکثر ۳۰۰ دقیقه در هفته فعالیت بدنی با شدت متوسط ​​یا ۷۵ دقیقه تا ۱۵۰ دقیقه در هفته با فعالیت شدید هوازی داشته باشند.

وی اضافه کرد که حتی یک سطح توصیه شده برای انجام ورزش، مانند ۳۰ دقیقه پیاده روی در روز، پنج روز در هفته برای کمک به بدن  در مبارزه با انواع بیماری‌ها، از جمله کووید ۱۹ کافی است.

محققان گفتند که مطالعه دیگری که توسط موسسه ملی بهداشت در ماه ژوئن منتشر شد، ورزش منظم را به افزایش پاسخ سیستم ایمنی بدن مرتبط می‌کند  که می‌تواند به عنوان ابزاری برای کمک به مبارزه با کووید ۱۹ باشد.

به گفته کارشناسان، یکی از بهترین راه های مبارزه با این ویروس، تقویت سیستم ایمنی است و تردیدی وجود ندارد که هر چه فرد از نظر جسمی در شرایط مناسب تری قرار داشته باشد، سیستم‌های دفاعی بدن وی نیز موثرتر عمل می‌کنند.

نظر شما