آیا واقعا ورزش مانع بروز نوع شدید کرونا می‌شود؟

۱۴۰۰/۰۳/۲۲ - ۲۲:۰۰:۱۷
کد خبر: ۱۱۹۱۴۶۸
آیا واقعا ورزش مانع بروز نوع شدید کرونا می‌شود؟
نتایج بررسی‌ها نشان می‌دهد ورزش کردن خطر ابتلا به نوع شدید بیماری کووید-۱۹ را کاهش می‌دهد.

به گزارش برنا؛ ورزش کردن خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی، سرطان و زوال عقلی را کاهش می‌دهد و باعث افزایش طول عمر افراد می‌شود بنابراین متخصصان توصیه کرده‌اند که افراد باید در طول هفته حداقل به مدت ۱۵۰ دقیقه ورزش کنند. گروهی از محققان به منظور بررسی تأثیر ورزش کردن بر نوع شدید بیماری کووید -۱۹ مطالعه جدیدی انجام دادند. آن‌ها برای نیل بدین هدف اطلاعات پزشکی مربوط به بیش از ۴۸ هزار فرد بالای ۱۸ سال را که بین ماه‌های ژانویه و اکتبر سال ۲۰۲۰ میلادی به بیماری کووید -۱۹ مبتلا شده بودند مورد ارزیابی قرار دادند.

محققان، افراد شرکت کننده در مطالعه را به سه گروه مختلف تقسیم‌بندی کردند: افراد گروه اول هر هفته بیش از ۱۵۰ دقیقه ورزش می‌کردند، گروه دوم تقریباً فعالیتی در طول هفته نداشتند و شرکت‌ کنندگان گروه سوم هر هفته بین ۱۱ تا ۱۴۹ دقیقه ورزش می‌کردند. پژوهشگران عوامل تأثیرگذار دیگر مانند سن، جنسیت، بیماری‌های زمینه‌ای مانند چاقی، دیابت، فشار خون بالا، بیماری‌های قلبی عروقی و بیماری کلیوی افراد را نیز در نظر گرفتند.

نتایج بررسی‌ها نشان می‌دهد افرادی که معمولاً فعالیت بدنی نداشتند بیشتر از دیگران در معرض ابتلای نوع شدید بیماری کووید -۱۹، بستری شدن در بیمارستان و مرگ و میر ناشی از آن قرار گرفتند علاوه بر این افرادی که در هفته بیش از ۱۰ دقیقه ورزش کرده بودند تا حدودی در برابر ابتلای نوع شدید بیماری کووید -۱۹ و مرگ و میر ناشی از آن ایمن شده بودند البته افرادی که در طول هفته بیش از ۱۵۰ دقیقه ورزش کرده بودند ایمنی بیشتری کسب کرده بودند.

به گفته محققان، از آنجایی که ورزش کردن خطر ابتلا به نوع شدید بیماری کووید -۱۹ را کاهش می‌دهد لازم است افراد در طول روز فعالیت بدنی داشته باشند. به نظر می‌رسد که ترکیب واکسیناسیون و داشتن فعالیت بدنی، ایمنی بدن افراد را در برابر ابتلای این بیماری افزایش می‌دهد، البته لازم است مطالعات بیشتری در این زمینه صورت بگیرد.

نتایج این مطالعه در مجله بریتانیایی Sports Medicine منتشر شده است.

 

نظر شما