آیا واقعا کسانی که تاکنون کرونا نگرفته‌اند، دیگر نمی‌گیرند؟

۱۴۰۰/۰۴/۰۶ - ۱۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۹۸۴۹۸
آیا واقعا کسانی که تاکنون کرونا نگرفته‌اند، دیگر نمی‌گیرند؟
شاید شما هم این جمله را از خیلی‌ها شنیده باشید که چون تا الان کرونا نگرفته‌ایم، از این به بعد هم مبتلا نخواهیم شد و در نتیجه نیازی به زدن واکسن هم نیست!

به گزارش برنا؛ این تفکر نه‌تنها باعث واکسن‌گریزی شده است که حتی میزان رعایت شیوه‌نامه‌ها را کاهش داده است و خیلی‌ها به خیال اینکه بدنی سازگار با کرونا دارند، حتی ماسک هم نمی‌زنند! تفکری که صحت آن در هیچ تحقیق و یافته علمی اثبات نشده است.

یک متخصص انفورماتیک پزشکی ضمن رد این ادعا که مبتلانشدن سپری برای مصون‌ماندن نیست، گفت: اینکه عده‌ای می‌گویند چون تا‌به‌حال کرونا نگرفته‌ایم دیگر نمی‌گیریم، کاملا اشتباه است، زیرا حتی کسانی که واکسن زده‌اند هم در معرض هستند و ممکن است به کرونا مبتلا شوند.

دکتر سعید اسلامی افزود: حتی افرادی که قبلا به کرونا مبتلا شده‌اند هم ممکن است دوباره ویروس به بدنشان وارد شود؛ مصونیت ایجاد می‌شود، ولی دقیقا مشخص نیست برای چه مدتی.

این پزشک متخصص گفت: هرچند برخی از دانشمندان بر این اعتقادند که ابتلای دوباره نداریم و ممکن است پاسخ تست‌ها مشکل داشته باشد، اما این تحقیقات هم مانند تحقیقات گروه‌های خونی کامل نشده است و نمی‌توانیم بگوییم که کدام گروه‌های خونی و کدام جنس بیشتر در معرض ابتلا هستند.

وی خاطرنشان کرد: کرونا جنسیت و گروه خونی نمی‌شناسد و ابتلا به آن لحظه‌ای است و نمی‌شود گفت که چون تا امروز بدن ما مقاومت کرده است و علائمی نداشته‌ایم، از این به بعد هم شرایط همین‌گونه خواهد بود. این نکته را هم مدنظر داشته باشید که بسیاری از افراد مبتلا شده‌اند، اما چون علائم نداشته‌اند، به حساب این گذاشته‌اند که مبتلا نشده‌اند.

دکتر اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: تأکید می‌کنم که هیچ تضمین و هیچ یافته علمی مبنی بر اینکه اگر تاکنون مبتلا نشده‌اید، دیگر مبتلا نمی‌شوید وجود ندارد و همچنان بهترین راه رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و استفاده از واکسن است. واکسن بهترین راه برای مصون‌ماندن از عواقب خطرناک کروناست و از شدت و اوج‌گیری ویروس جلوگیری می‌کند.

 

نظر شما