بیماران کرونایی در پیک پنجم به چند دسته تقسیم می شوند؟

۱۴۰۰/۰۴/۱۹ - ۱۴:۰۰:۰۲
کد خبر: ۱۲۰۴۵۱۸
بیماران کرونایی در پیک پنجم به چند دسته تقسیم می شوند؟
رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران با اشاره به آغاز موج پنجم کرونا، گفت: متاسفانه تهران در آرایش شرایط شهر قرمز کرونایی قرار ندارد.

به گزارش برنا؛ جلیل کوهپایه زاده در وبیناری که با حضور رؤسا و مدیران بیمارستان‌های استان تهران با موضوع پیک پنجم کرونا برگزار شد، اظهار داشت: متأسفانه خیلی سریع گرفتار پیک پنجم کرونا شدیم و قطعاً کار بسیار سخت است اما بر اساس وظیفه باید برای رسیدگی به مردم و عبور از این شرایط آمادگی کامل داشته باشیم.

وی با بیان اینکه متأسفانه شهر تهران آرایش شرایط قرمز را ندارد، افزود: حجم مراجعه به مراکز درمانی در حال افزایش است و پیش بینی می‌شود در چند روز آینده به هفت هزار بستری در استان تهران برسیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران خاطرنشان کرد: یکی از ابتکارات مؤثر در پیک قبلی ارائه خدمات درمانی سرپایی در کلینیک‌ها بود که در کاهش میزان بستری بیمارستانی گره‌گشا بود. امروز هم باید سراغ نوآوری دیگری رفته و بررسی کنیم که چقدر می‌توانیم از ظرفیت مراقبت‌های درمانی در خانه‌ها استفاده کنیم.

وی با اشاره به چهار گروه بیمار در پیک پنجم کرونا ، گفت: گروهی نیاز به بستری در بخش‌های مراقبت ویژه و یا نیاز به بستری در بخش‌های عادی بیمارستانی دارند و عده‌ای در کلینیک‌ها، درمان‌های سرپایی دریافت می‌کنند اما گروه چهارم از بیمارانی کرونایی، نه آنقدر بد حال هستند که بستری شوند و نه امکان مراجعه به کلینیک‌ها را دارند، این افراد می‌توانند با رسیدگی‌های تحت نظارت در منزل درمان شوند.

کوهپایه زاده تاکید کرد: باید سعی کنیم با کمترین مراجعه به مراکز درمانی پیک پنجم کرونا را مدیریت و پشت سر بگذاریم.

وی با اشاره به ظرفیت سامانه تلفنی ۶۰۷۰، گفت: باید خدمات این سامانه را به اطلاع مردم برسانیم تا با راهنمایی صحیح هم از نگرانی و سردرگمی شهروندان کم شود و هم در استفاده از تخت‌های بستری بیمارستان‌ها، تعادل برقرار باشد.

 

نظر شما