آیا واقعا قلب هم سرطان می گیرد؟

۱۴۰۰/۰۴/۲۰ - ۱۶:۰۰:۰۴
کد خبر: ۱۲۰۵۱۷۰
آیا واقعا قلب هم سرطان می گیرد؟
خوشبختانه این نوع سرطان شیوع زیادی ندارد و معمولا با انجام اکوکاردیوگرافی( سونوگرافی قلب) قابل تشخیص است.

به گزارش برنا؛ خوشبختانه قلب کمتر دچار سرطان می شود زیرا مصرف اکسیژن و متابولیسم قلب بسیار بالاست بنابراین هر نوع میهمان ناخوانده با ورود به قلب از بین می رود اما با این وجود قلب نیز می تواند مبتلا به سرطان شود. هنوز علت ایجاد این نوع سرطان به درستی شناخته نشده است اما در حال حاضر سرطان هایی مانند ملانوم، پوست، ریه، تیروئید و پستان به دلیل متابولیسم بسیار بالا، می توانند سلول های سرطانی را به بافت قلب متاستاز(انتقال سلول های سرطانی به بافت های دیگر بدن) دهند. خوشبختانه این نوع سرطان شیوع زیادی ندارد و معمولا با انجام اکوکاردیوگرافی( سونوگرافی قلب) قابل تشخیص است.

سرطان قلب می تواند به سرعت پیشرفت کند و علایم خود را به طور ناگهانی بروز دهد. این نوع سرطان علایمی مانند بیماری های قلبی دارد؛ معمولا در افراد مبتلا به سرطان قلب علایمی و نشانه هایی مانند سرگیجه، احساس تپش قلب، آریتمی قلب (غیرطبیعی بودن ریتم قلب) و زمین خوردن مشاهده می شود.

هرچند هم اکنون سرطان قلب نادر است اما راهی برای پیشگیری از ابتلای این نوع سرطان وجود ندارد و ممکن است حتی اگر مبتلایان به سرطان قلب جراحی هم شوند، به روش های درمانی پاسخ ندهند بنابراین اغلب در روش های درمانی تنها بیماری این افراد کنترل می شود.

 

نظر شما