۹ عادت غذایی غلط تابستانی که چاق مان می‌کند!

۱۴۰۰/۰۴/۲۸ - ۱۴:۰۰:۰۱
کد خبر: ۱۲۰۸۹۸۳
۹ عادت غذایی غلط تابستانی که چاق مان می‌کند!
تعطیلات تابستان و به‌خصوص حضور در منزل برای پیشگیری از شیوع کرونا، فرصت مناسبی برای اصلاح عادت های غذایی است اما بسیاری از افراد به‌رغم رعایت رژیم لاغری چندان در این زمینه موفق نیستند.

به گزارش برنا؛  در واقع، بعضی از عادت های شایع در این دوران تاثیر جدی در افزایش وزن دارند که شاید کمتر مورد توجه باشد. در این میان، 9 عادت غذایی غلط زمینه ساز چاقی خواهد بود که عبارتند از:

1. مصرف زیاد میوه ها

میوه‌ها خوراکی‌های سالمی هستند که توصیه می‌شود در کنار سبزیجات، 5 سهم از آنها در روز میل شود. اما میوه‌ها حاوی فروکتوز؛ قند طبیعی، هستند که دریافت زیادشان در بدن عامل اضافه وزن خواهد بود. بنابراین، سعی کنید در خوردن میوه‌های شیرین مانند موز، گیلاس، ملون و انگور افراط به خرج ندهید.

2. آبمیوه برای احساس خنکی

گرمای هوا موجب تحلیل آب بدن می‌شود و همواره نوشیدن مایعات یک توصیه کلیدی است. نوشابه‌ها به خاطر قند فراوان اصلا نوشیدنی‌های مناسبی نیستند. اما آبمیوه و اسموتی حاوی ویتامین‌ها و ترکیبات مغذی هستند و به تامین آب بدن نیز کمک می‌کنند. البته اگر نوشیدنی مداوم باشند، زمینه‌ساز چاقی هستند زیرا به هر حال قند دارند.

3. باربیکیو؛ آری اما نه برای هر خوراکی!

باربیکیو روش مطلوب طبخ غذا برای طرفداران رژیم لاغری است زیرا نیاز به افزودن روغن نیست. البته مشکل اینجاست که غالبا افراد تمایل دارند گوشت‌های چرب یا سوسیس را کبابی کنند که مسلما چربی فراوانی دارند. در این میان، گوشت سفید و ماهی بهترین انتخاب برای لذت از طعم غذای کبابی است که بهتر است درون فویل آلومینیوم پیچیده شود تا نسوزد.

4. مصرف سس همراه غذا

معمولا همراه غذاهای کبابی، سس نیز چاشنی مطلوبی است. اما سس‌ها معمولا کالری زیادی دارند زیرا ماده اولیه آنها، روغن است. اگر علاقه خاصی به سس دارید، کچاپ انتخاب بهتری است. البته چاشنی‌هایی با پایه پنیر سفید، آبلیمو و سبزیجات معطر را نیز می‌توان با خیال راحت مصرف کرد.

5. خوردن مداوم بستنی

بستنی پرطرفدارترین خوراکی تابستانی است اما نمی‌توان مقدار زیاد شکر و چربی آن را نادیده گرفت. به همین دلیل خوردن مداوم و حجم زیاد بستنی خیلی سریع عامل اضافه وزن می‌شود.

6. تمایل به ریزه‌خوری

در مدت تعطیلات تابستان به خصوص در این روزها که توصیه به حضور بیشتر در منزل است، تمایل به خوردن تنقلات یا مزه‌چشی غذا حین طبخ بیشتر می‌شود. همچنین گرمای هوا نیز معمولا اشتها به غذا را کم می‌کند. در نتیجه سبک غذای منظم بهم می‌خورد و توجهی به گرسنگی واقعی و تامین ریزمغذی‌ها برای بدن نمی‌شود.

7. شروع غذا با سالاد

شروع غذا با سالاد برای کاهش حجم معده راهکار خوب پیشگیری از پرخوری است اما گاه سالاد حاوی سس چرب، پنیر، تخم‌مرغ، سیب‌زمینی و... است که یک غذای کامل و پرکالری محسوب می‌شود. اگر قصد دارید سالاد را به عنوان پیش غذا انتخاب کنید، حتما به ترکیبات آن توجه کنید.

8. انتخاب ساندویچ هنگام گردش

ساندویچ غذای راحت هنگام گردش در طبیعت است. اما نکته مهم اینکه اگر در تهیه ساندویچ از کره، مایونز و چیپس به مقدار زیاد استفاده کنید باید منتظر افزایش وزن تدریجی نیز باشید. ماهی یا مرغ کبابی، چاشنی کم‌چرب و انواع سبزیجات، ترکیبات یک ساندویچ مغذی و کم کالری خواهند بود.

9. مزه‌چشی دسرهای شیرین

این روزها فرصت بیشتری برای تهیه کیک و دسر در منزل دارید؛ اما به کالری این خوراکی‌های خوشمزه فکر کرده‌اید! میوه‌ها و سبزیجات را به‌عنوان دسر میل کنید و کیک و دسر‌های شیرین را به گاهی اوقات موکول کنید.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز