علل و دلایل گردن درد و ۱۰ درمان خانگی

۱۴۰۰/۰۴/۲۸ - ۱۵:۰۰:۳۲
کد خبر: ۱۲۰۹۰۰۳
علل و دلایل گردن درد و ۱۰ درمان خانگی
گردن درد یک بیماری شایع در بزرگسالان است. حالت‌های غلط ایستاده و کارهای خسته‌کننده پیوسته در طول روز از جمله عواملی است که منجر به درد شانه و گردن می‌شود به ویژه در افرادی که کار آنها انواع خاصی از وضعیت‌ بدنی را می‌طلبد.

به گزارش برنا؛ تعدادی روش درمانی برای درمان درد گردن وجود دارد. شما می‌توانید برای کاهش درد گردن به یوگا یا سایر ورزش‌های مفید  بپردازید. این گزارش را دنبال کنید.

ممکن است به دلیل وضعیت بد خوابیدن، تنش یا استرس، ساعات طولانی خم شدن، دراز کشیدن روی یک تشک بیش از حد نرم یا وضعیت بد بدن دچار درد گردن شوید. تنش و آسیب عضلانی بر روی گردن شایع‌ترین دلایل درد گردن است.

برای جلوگیری از وخیم‌تر شدن آن، تشخیص و مقابله با درد گردن از اهمیت زیادی برخوردار است. بهترین روش برای بهبود درد گردن از طریق مراقبت‌های کایروپراکتیک است. داروهای خانگی طبیعی هم ممکن است به تسکین دردها کمک کند.چگونه می‌توان درد گردن را تسکین داد

1. تمرینات ورزشی

تمرینات تقویتی ورزشی، به تدریج به افزودن بار عضلات و تقویت و انعطاف پذیری آن کمک ویژه‌‌ای خواهد کرد. ورزش می‌تواند به کاهش درد گردن کمک کرده و گردن را انعطاف پذیر و محکم کند.

2. یوگا

استرس می‌تواند تنش عضلانی را القا کند. پیروی از تکنیک‌های سنتی آرامش مانند یوگا، می‌تواند به بدن شما کمک کند تا آرام شود و تنش در اطراف گردن و شانه‌ها را برطرف کند.

3. روغن‌های گیاهی

روغن نعناع دارای خواص ضد التهابی است که می‌تواند به تسکین درد عضلات کمک کند. روغن اسطوخودوس اغلب در رایحه درمانی برای آرامش بخشیدن به ذهن استفاده می‌شود. همچنین می‌تواند عضلات بدن را تسکین دهد. از بین بردن استرس و اضطراب همچنین می‌تواند به کاهش تنش جسمی کمک کند. روغن ریحان ضد اسپاسم و ضد درد است. همچنین در کاهش استرس مفید است و می‌تواند برای کاهش درد گردن استفاده شود .

4. طب سوزنی

طب سوزنی روشی است که در آن سوزن های ریزی در نقاط خاص و استراتژیک پوست قرار داده می‌شود. برای درمان هر نوع دردی به طور گسترده‌ای مورد استفاده قرار گرفته است. مطالعات، طب سوزنی را به عنوان جایگزینی برای طب سنتی برای تسکین کوتاه مدت درد گردن توصیه می‌کند.

5. سرکه سیب

سرکه سیب یک درمان خانگی عالی برای درد و سفتی گردن است. آنتی اکسیدان‌ها و عوامل ضد التهابی موجود در سرکه سیب می‌تواند استرس موجود در عضلات گردن را برطرف کرده و درد را کاهش دهد.

6. ماساژ درمانی

ماساژ می‌تواند هر گرفتگی را درمان کند. ناحیه درد را به آرامی ماساژ دهید تا جریان خون تحریک شود و تجمع عضلات کاهش یابد.

7. یخ

یخ به کاهش التهاب در عضلات پس از یک فعالیت شدید کمک می‌کند. استفاده از کیسه یخ، گشاد شدن عروق زیر جلدی را افزایش می‌دهد.

8. مکمل‌های ویتامین

اگر گردن درد مکرر دارید، باید رژیم خود را با ویتامین‌ها تکمیل کنید. هنگامی که بدن شما کمبود ویتامینD دارد تمایل به ایجاد درد مزمن در مناطق مختلف، به ویژه در اطراف مفاصل وجود دارد. ویتامین B کمپلکس مسکن طبیعی است. این باعث کاهش درد و التهاب منشأ نوروپاتیک و اسکلتی عضلانی می‌شود. ویتامین C یک ماده ضد دردی است به این معنی که آستانه درد را افزایش می‌دهد. این ماده حاوی آنتی اکسیدان است که با کاهش درد این آستانه را افزایش می‌دهد.

اگر مستعد درد گردن هستید مهم است که در طول روز به اندازه کافی استراحت کنید. حرکت به اطراف و توجه به وضعیت خود در پیشگیری و همچنین تسکین درد گردن نقش حیاتی دارد. از مصرف غذاهای حاضری خودداری کنید و غذاهای سالم مصرف کنید زیرا چاقی عضلات بدن، از جمله عضلات گردن را تحت فشار قرار می‌دهد .

در ادامه چند نکته آورده شده است که می‌تواند به شما در جلوگیری از شروع درد گردن کمک کند.

نکات پیشگیری

وقتی از لپ تاپ یا رایانه شخصی خود استفاده می‌کنید ، مطمئن شوید که صفحه در سطح چشم قرار دارد.

هنگام استفاده از تلفن همراه خود اطمینان حاصل کنید که در حین ارسال پیامک گردن خود را خسته نمی‌کنید.

تکنیک‌های کشش و آرامش مانند ورزش‌های گردن را در فواصل منظم انجام دهید تا عضلات گردن شما شل شود.

به طور مداوم رانندگی نکنید.

اگر احساس می کنید موقعیت خوابیدن شما باعث درد گردن می‌شود باید آن را تغییر دهید و استفاده از بالش مناسب را در نظر بگیرید.

گردن درد مزمن می‌تواند نتیجه وضعیت بدنی نامناسب، استرس جسمی و رژیم غذایی ناسالم باشد. اینها برخی از درمان های خانگی طبیعی بود که ممکن است برای تسکین درد مفید باشد. اگر درد شما همچنان ادامه داشت، مطمئن شوید که به دنبال درمان پزشکی خواهید رفت.

 

نظر شما