آیا واقعا قرص کرونا ریسک بستری شدن را به نصف کاهش می دهد؟

۱۴۰۰/۰۷/۱۷ - ۱۴:۰۰:۲۰
کد خبر: ۱۲۴۴۱۶۸
آیا واقعا قرص کرونا ریسک بستری شدن را به نصف کاهش می دهد؟
به گفته محققان، داروی خوراکی و ضدویروسی در حال پژوهش در استرالیا، خطر بستری شدن در بیمارستان و مرگ و میر بیماران کرونایی را کاهش می دهد.

به گزارش برنا و به نقل از اِوری دی هلث، محققان دریافتند قرص آزمایشی molnupiravir احتمال بستری شدن در بیمارستان یا مرگ ناشی از کووید ۱۹ را حدود ۵۰ درصد کاهش می‌دهد.

در آزمایشات مشخص شد در مجموع ۷.۳ درصد از بیمارانی که قرص molnupiravir دریافت کردند در طول مدت ۲۹ روز آزمایش در بیمارستان بستری شدند یا فوت کردند در حالی که در بین شرکت کنندگانی که دارونما دریافت کرده بودند ۱۴.۱ در بیمارستان بستری شده یا فوت کردند.

در بین شرکت کنندگان دریافت کننده دارونما ۸ نفر فوت کردند درحالیکه در گروه دریافت کننده قرص molnupiravir هیچ فوتی گزارش نشد.

برای این آزمایش، ۳۸۵ نفر در مدت ۵ روز از تشخیص بیماری کووید ۱۹ شأن دارو دریافت کردند و گروه دیگری متشکل از ۳۷۷ نفر دارونما دریافت کردند.

در صورت تأیید این دارو از سوی سازمان غذا و دارو آمریکا، molnupiravir اولین داروی خوراکی ضدویروسی برای کووید ۱۹ خواهد بود.

هنوز زمان در دسترس قرار گرفتن این دارو برای عموم مردم مشخص نیست. اما پیش بینی می‌شود در مدت ۸ تا ۱ هفته آینده از سوی سازمان غذا و دارو آمریکا تأیید اضطراری شود.

 

نظر شما