نتیجه سفر سه روزه استاندار و هیئت همراه به شهرستان نهبندان:

۳۵ مصوبه زمان بندی شده برای توسعه نهبندان

۱۳۹۷/۱۰/۲۱ - ۲۰:۰۰:۱۷
کد خبر: ۷۹۸۷۴۳
۳۵ مصوبه زمان بندی شده برای توسعه نهبندان
سفر استاندار به همراه معاون عمرانی استانداری آغاز و عصر روز جمعه با حضور در نماز جمعه و ارائه گزارش سفر و زمان بندی عملیاتی شدن مصوبات به مردم به کار خود پایان داد. در این سفر که 33 مشکل از سوی اعضای شورای اسلامی، نخبگان و مردم بیان شد که برای هر از آنها مدیران مربوطه به نهبندان دعوت شدند و زمان بندی برای عملیاتی شدن پروژه ها و اتمام آن را بیان کردند.

به گزارش خبرگزاری برنا از خراسان جنوبی؛ عصر روز چهارشنبه سفر استاندار به همراه معاون عمرانی استانداری آغاز و عصر روز جمعه با حضور در نماز جمعه و ارائه گزارش سفر و زمان بندی عملیاتی شدن مصوبات به مردم به کار خود پایان داد.

در این سفر که 33 مشکل از سوی اعضای شورای اسلامی، نخبگان و مردم بیان شد که برای هر از آنها مدیران مربوطه به نهبندان دعوت شدند و زمان بندی برای عملیاتی شدن پروژه ها و اتمام آن را بیان کردند.

نهبندان؛ پیشانی عسلویه معدنی استان

استاندار خراسان جنوبی نیز در شورای اداری شهرستان نهبندان بیان کرد: در سفر های شهرستانی خود اجرایی و عملیاتی تر وارد شویم. وی با بیان اینکه مسئولیت پیگیری های مسائل شهرستانی به معاونین واگذار شده است افزود: پایه بودجه ای استان ضعیف دیده شده است و باید به دنبال اعتبارات ملی باشیم. وی با بیان اینکه کمترین پروژه های کشور متعلق به خراسان جنوبی است ادامه داد: بودجه ناچیز استان باید بر اساس اولویت ها تخصیص دهیم. استاندار خراسان جنوبی با تاکید براینکه جذب اعتبارات ملی از طریق وزارت خانه های یکی از اولویت ها است خاطرنشان کرد: مدیران حتما تلاش کنند در راستای جذب اعتبارات ملی؛ حضور وزار و معاونین آنها در استان را فراهم کنند تا در تکمیل پروژه های استانی موثر باشد.

 

وی با بیان اینکه در 40 ساله گذشته نظام جمهوری اسلامی خدمات خوبی برای شهرستان انجام داده است بیان کرد: متاسفانه اخباری که در حوزه راه ها در روزهای اخیر شنیدیم تاسف بار بود و اکنون آمار نگران کننده ای در راه های نهبندان وجود دارد.

 

فرصت سوزی ممنوع

 

 وی افزود: عدم باراندگی های اخیر مشکلات بیکاری، معیشتی برای مردم این شهرستان ایجاده کرده است که در یک زمان بندی مشخص و با بسیج کردن امکانات استانی و ملی مشکلات مردم را به ویژه روستاییان حل کنیم.

استاندار خراسان جنوبی گفت: در مناطق محروم فرصت سوزی ها زیاد است که از همه مدیران و مسئولان استانی و شهرستانی انتظار داریم که توان مضاعفی برای رفع مشکلات بگذارند تا شرمنده مردم نشویم. معتمدیان خاطرنشان کرد: خراسان جنوبی با ضرایب امنیتی بالایی که داریم استان امنی هستیم.

استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: 99 میلیون دلار در جذب سرمایه گذاری خارجی رقم ناچیزی است و علت این جذب نبود زیرساخت های مناسب برای جذب سرمایه گذار می باشد. وی تاکید کرد: خراسان جنوبی می تواند به عسلویه معدنی تبدیل شود و شهرستان نهبندان یکی از اولویت های ما است. معتمدیان با تاکید براینکه توسعه همه جانبه استان باید در اولویت همه به ویژه رسانه ها باشد بیان کرد: با وجود مردم ولایت مداری که در استان داریم می توانیم با زمان بندی مشخص و همکاری با یکدیگر به توسعه دست یابیم. استاندارخراسان جنوبی با بیان اینکه در این 35 معدن وجود دارد گفت: با خام فروشی نباید این سرمایه ها را از دست بدهیم. وی افزود: شرکت توزیع برق استان در خصوص تامین برق منطقه شاهکوه ماموریت ویژه دارد. استاندارخراسان جنوبی با بیان اینکه ماندکاری مردم در مرزها موجب امنیت پایدار خواهد شد ادامه داد:  توجه دولت و مجلس موجب شده تا طرح انتقال آب از دریای عمان از طریق سه استان در خراسان جنوبی هم اجرایی خواهد شد.

 

دستورات استاندار

استاندار به فرماندار شهرستان نهبندان دستور داد  تا وی برنامه استقرار نمایندگی هایی از ادارات کل استان که نیاز شهرستان است را به استانداری ارائه دهد.

استاندارخراسان جنوبی در این جلسه هم به سیستم های گرمایشی و پیشگیری از آتش سوزی ها در مدارس و مکان های عمومی تاکید کرد.

معتمدیان به سند توسعه نهبندان اشاره کرد و افزود: آخرین بازنگری سند توسعه شهرستان نهبندان تا پایان سالجاری انجام خواهد شد.وی خاطرنشان کرد: فقط در ساعات اداری کار کردن مصوبات جلسات اجرایی نمی شود و انتظار دارم که جلسات بعد از ساعت اداری و حتما دارای خروجی باشد. وی با تاکید براینکه در ساعات اداری اختلال در ساعت اداری می شود بیان کرد: بیشترین کسانی که در این دوره کشور آسیب میبینند قشر ضعیف مردم هستند. معتمدیان با اشاره به اینکه نباید فاصله ای بین مردم و مسئولان باشد خاطرنشان کرد: فاصله انداختن بین مردم و مسئولان راهبرد دشمن است و باید برای مقابله با این موضوع وقت بگذارید و در بین مردم باشید چرا که در پشت درب های بسته تصمیم گیری ها فایده ای ندارد.

 

هیچ کسی حق ندارد طلبکارانه با مردم برخورد کند

 

استاندارخراسان جنوبی با بیان اینکه هیچ کسی حق ندارد طلبکارانه با مردم برخورد کند عنوان کرد: اگر خدمت رسانی انجام می دهیم وظیفه ماست.معتمدیان به محرومیت زدایی در کشور اشاره کرد و بیان کرد:ستاد محرمیت زدایی در استان فعال خواهد شد و تمامی نقاط محروم استان کاملا شناسایی، اولویت بندی و تقسیم کار شود. استاندار خراسان جنوبی گفت: دبیرخانه دائمی در معاونت عمرانی استانداری تشکیل خواهدشد که به طور مستمر جلسات پیگیری شود و فصلی یک بار با من جلسات انجام خواهد شد.

 

 

 

7 هزار مکاتبه مجلسی

 

افضلی نماینده مردم نهبندان و سربیشه با بیان اینکه بیش از 7 هزار مکاتبه در مجلس با مسئولان در مجلس و مسئولان کشوری دارم بیان کرد: باید از قدرت تذکر و سوال نمایندگان مجلس استفاده شود.

 

 

 

تکمیل باند دوم شوسف نهبندان تا پایان سالجاری

 

علوی مقدم معاون عمرانی استانداری خراسان جنوبی نیز در این جلسه بیان کرد: زمان اتمام و برنامه زمان بندی مهمترین اولویت ما در پروژه ها است که مدیران باید دقت کنند. وی با تاکید براینکه چرا شرکت تولید و توزیع برق خراسان رضوی هیچ توجهی به معادن خراسان جنوبی ندارد. در خصوص محور دوم باند دوم نهبندان شوسف اولین دستور کار شورای اداری نهبندان بود که جعفری مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی بیان کرد: در تمام پروژه 52 کیلومتر با مبلغ 80 میلیارد تومان در دست پیمانکاران است. وی با اشاره به اینکه محور شوسف به پیمانکار واگذار خواهد شد بیان کرد: 104 کیلومتر فاقد هر گونه عملیات اجرایی است.وی افزود: 4 میلیارد و 300 میلیون تومان برای این محور در نظر گرفته شده است.وی خاطرنشان کرد: سعی می کنیم 12 کیلومتر محور شوسف را تا پایان سال به اتمام خواهد رسید.

 

مصوبه دستور کار اول

12 کیلومتر باند دوم علائم گذاری و تا پایان سال زیربار ترافیک برود. 17 کیلومتر دیگر سال اینده عملیات اجرایی آن با70 میلیارد تومان باید به مناقصه برود. مکاتبه ای با وزیر راه با امضای استاندار انجام شود.

 

دستور کار دوم: هزینه شبانه روزی کردن یک درمانگاه ماهیانه 50 میلیون تومان

 

دکتر دهقانی رئیس دانشگاه علومپزشکی بیرجند نیز عنوان کرد:اورژانس بیمارستان نهبندان کل مبلغ برای آن 300 میلیون تومان بوده است که از این مبلغ فنداسوین آن به متراژ 800 مترمکعب ریخته شده است و نقشه جدید آن در الحاق دیگر 500 متر مکعب دیگر به بیمارستان اضافه خواهدشد و 800 میلیون تومان برای این پروژه تخصیص یافته است. گفتنیست درمانگاه تخصصی، و آی سی یو انجام خواهدشد.

برنامه زمان بندی این پروژه یک ساله است.

 

وی افزود: خرید سی تی اسکن انجام شده است و بنیاد برکت 400 میلیون تومان به شبکه کمک کرده است و مرکز تصویربرداری اجراخواهدشد

دهقانی گفت: 50 درصد پست های بهداشتی در استان بلاتصدی است.وی تاکید کرد: ماهیانه برای شبانه روزی شدن درمانگاه 50 میلیون تومان اعتبار نیاز دارد.

وی ادامه داد: مجتمع سلامت نهبندان تصویب شده است که در طرح آمایش سرزمینی شهرستان های قاین، فردوس، طبس دانشگاه علومپزشکی مستقل شود اما به علت جمعیت کم طرح قبول نشده است.

 

دستور کار سوم: ماوریت ویژه شرکت برق استان برای تامین برق معادن شاهکوه

شهرکی رئیس سازمان صمت بیان کرد: برق رسانی وظیفه ایمیدرو است اما احداث پست وظیفه استان است. وی تعهد کردپس از احداث پست برق توسط شرکت برق تا خط انتقال

ساختمان بلا تکلیف شرکت برق موضوع بعدی بود که شرکاء بیان کرد: برای تجهیز این ساختمان برنامه داریم و در انتظار تصویب چارت سازمانی آن است.

 

دستور کار چهارم: سنگبری های مدرن در جوار معادن نهبندان

رئیس سازمان صمت بیان کرد: شش معدن در اختیار استان قدس گذاشته شده است که 4 معدن آن فعال است . وی گفت: سه طرح معدنی در استان قدس در حال مطالعات است.

 

 

 

دستور کار پنجم: احیا و مرمت قنوات شهرستان

قوسی رئیس سازمان جهادکشاورزی نیز بیان کرد: 866 رشته قنات داریم که 20 درصد آن خشک شده است.

وی با اشاره به شاخص های توزیع اعتبارات کشاورزی گفت: 500 میلیون تومان اعتبارات ملی ، 200 میلیون تومان اعبتارات مدیریت بحران و 120 میلیون تومان اعتبارات استانی در نظرگرفته شده است. قوسی ادامه داد: 700 میلیارد تومان برای احیا قنوات خسارت دیده خراسان جنوبی نیاز است و برای انجام آن 100 سال نیاز است و نیاز به رایزنی در کلان کشور داریم.

 

قنوات در انتظار تسهیلات

افضلی نماینده مردم نهبندان و سربیشه در همین باره گفت: بودجه 98 برای قنوات 140 میلیارد تومان شده است که کفاف خراسان جنوبی را نمی دهد.

وی با اشاره به اینکه اعتبارات صندوق توسعه ملی 200 میلیارد دلار در انتظار تایید مقام معظم رهبری است بیان کرد: موضوع قنات نباید به سادگی از آن رد شد و طبق مسئولان کشوری یک سوم اعتبارات قنوات کشور به خراسان جنوبی اختصاص داده است.

 

مصوبه این دستور کار پرداخت 100 میلیون تومان توسط رئیس سازمان برنامه و بودجه و همان مبلغ را سازمان جهاد برای هر قنات اولویت دار تعیین مصوب شد.

 

سهمیه آرد روستاییان افزایش می یابد

دستور کار بعدی افزایش سرانه آرد بود که رئیس سازمان غله استان گفت: از سرانه سهمیه استان برای آرد به شهرستان نهبندان اختصاص می دهیم.

وی با اشاره به اینکه می توانیم سهمیه آرد نیمه یارانه ای  یا همان نان ازاداستفاده کنیم. وی بیان کرد: از سال 1390 سهمیه آرد استانها تغییرنکرده است.

 

 

 

دستور کاربعدی جلسه تکمیل پروژه های آبخیزداری شهرستان نهبندان که

نصرآبادی مدیرکل منابع طبیعی استان بیان کرد: 3 میلیارد تومان برای پروژه های نهبندان اختصاص داده ایم.وی بابیان اینکه شرایط نهیندان نسبت به شهرستان های دیگر وضعیت خوبی دارد افزود: تلاش می کنیم اعتبارات ملی را افزایش دهیم.

مدیرکل منابع طبیعی بیان کرد: رتبه شهرستان نهبندان در حوزه اعتبارت استانی سوم است و تا سقف 50 میلیارد تومان آمادگی داریم تا سال اینده آبخیزداری را انجام دهیم.

 

تکمیل سد منطقه ای بندان یکی دیگر از دستورکارها بود که امامی مدیرعامل اب منطقه ای گفت: یک میلیارد و 800 میلیون تومان تخصیص دارد و این پروژه بیش از 30 درصد پیشرفت فیزیکی دارد. وی با بیان اینکه دو ساله این پروژه به بهره برداری خواهد رسید گفت: سال اینده هم همین مقدار اعتبارات ملی دارد.

وی به مدیریت آب در شهرستان نهبندان تاکید کرد و افزود: اگر ابیاری نوین در این منطقه انجام نشود باغات زیتون و پسته این منطقه دچار مشکل خواهد شد.

امامی خاطرنشان کرد: بعد از اتمام پروژه بندان سال اینده به پروژه چاهداشی خواهیم رفت.

 

تحویل زیرساخت های مرزدو کوهانه تا 20 روز آینده

 

بازگشایی مرزها دوکوهانه یکی از مهمترین دستور کارهای این جلسه بود که فخر رئیس سازمان بازارچه های مرزی استان از تحویل سامانه فیبر نوری گمرکات در 20 روز اینده خبر داد. نماینده گمرکات هم نیز در این جلسه از استقرار 3 روزه خود در مرز دوکوهانه پس از تحویل زیرساخت ها توسط سازمان بازارچه ها خبرداد

 

تعیین تکلیف دانشکده رها شده در نهبندان توسط دانشگاه مادر

 

دانشکده معدن که رها شدمقررشد تیمی از دانشگاه بیرجند برای ارزیابی این دانشکده به نهبندان سفر کنند پس از تحقیق کاربردی آن مشخص خواهدشد.

 

 

بندان مشمول تعرفه (گرمسیری) می شود

نکته جالب اینجا بود که به گفته فرماندار شهرستان نهبندان سازمان هواشناسی آمار هوای بندان را به استان سیستان می دهند که موجب اعتراض فرماندار شده است که استاندار پیشین مقررشد دستگاهی برای تنظیم هواشناسی 150 میلیون تومان به آن اختصاص دهد اما هنوز تخصیص نیافته است.

 

 

تعیین تکلیف سرویس های مدارس

 

سرویس مدارس در سه روستای شهرستان نهبندان بود واقعی مدیرکل آموزش و پرورش استان نیز بیان کرد: 75 میلیون تومان برای سرویس ایاب و ذهاب در هر سه ماه واریز می شود.

وی افزود: سیستم گرمایشی و سرمایشی در انجمن اولیا مصوبه ای برای پرداخت دارند که 80 درصد اولیای این مناطق توانایی پرداخت ندارند. واقعی گفت: اگر درباره قطع شدن سیستم های گرمایشی مدارس شبانه روزی اگر اتفاق افتاده باشد سازمان بازرسی ماموریت دارد تابا آن برخورد کند.

قوسی خاطرنشان کرد: 16 میلیارد تومان برای ساماندهی سیستم های گرمایشی مدارس مرکز استان در نظرگرفتیم اما همه آنها را نمی توانیم تغییر دهیم.

 

 

دسترسی اینترنت برای روستاهای نهبندان تا سال 1399

دلگیر مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز در این جلسه برای آنتن دهی و اینترنت روستاهای نهبندان بیان کرد: 81 روستا در حال پوشش است. وی با اشاره به اینکه 8 سایت در حال اجرا است بیان کرد: 6 سایت دیگر در مرحله اولیه می باشد که به زودی عملیات اجرایی آن انجام خواهدشد. دلگیر با بیان اینکه در سال اینده 96 درصد روستاهای بالای خانوار 20 نفر تحت پوشش اینترنت خواهند رفت افزود: تا شهریور سال آینده این پروژه ها به اتمام خواهدشد. وی بیان کرد: پوشش تلفن همراه و خط ثابت برای روستاهای بالای 100 خانوار برنامه سال اینده ما خواهد بود.

 

بنیادمسکن ساخت 60 واحد مسکونی را تقبل کرد

 

آسمانی مقدم مدیرکل بنیاد مسکن خراسان جنوبی نیز در این جلسه در خصوص مسکن روستای چاه ژاله ای بیان کرد: در شهرستان نهنبدان 64 درصد واحد های مسکونی دارای استحکام خوبی برخوردار هستند. وی افزود: تسهیلات کم بهره به روستاییان خواهیم داد و مبلغ 8 میلیون تومان بلاعوض به هر واحد برای روستاییان می  دهیم.

مقررشد 60 واحد مسکونی در سه روستای چاه ژاله ای، کوه لوله، خواجه دوچاهی توسط بنیاد مسکن تسهیلات کم بهره و بلاعوض کمک کند.

 

 

اعلام آمادگی کمیته امداد برای ساخت مسکن های مشارکتی

مدیرکل کمیته امداد خراسان جنوبی مقرر شد هزار واحد مسکونی در سطح استان به همراه قرارگاه آبادانی ساخته شود. سلم ابادی گفت: یک میلیارد و 800 میلیون تومان برای روستاهای ضریب 9 در استان گرفتیم که یکی میلیارد و 300 میلیون تومان سهم نهبندان است.وی افزود: با طرح مشارکت ما آمادگی ساخت هزاران مسکن را برای مناطق محروم مددجویان کمیته امداد داریم.

 

تشکیل کنسرسیوم برای ایجاد منطقه ویژه سنگ در نهبندان

موهبتی مدیرکل دفتر اقتصادی استانداری خراسان جنوبی در خصوص شهرک صنعتی سنگ بیان کرد: سازمان مسئول برای ایجاد منطقه ویژه اقتصادی نهبندان سهامدار اصلی است و 60 درصد سهام را دارد. گفتنی است ساخت این مطنقه ویژه سنگ با مشارکت چند شرکت و احتمال سهامداری آستان قدس رضوی منجر به تشکیل ایجاد کنسرسیوم خواهد شد.

 

 

 

نظر شما