سید عباس دانایی فرماندار شهرستان سمنان خبر داد؛

برگزاری مراسم نکوداشت حاج ملا علی سمنانی

۱۳۹۷/۱۱/۱۰ - ۱۰:۴۲:۱۲
کد خبر: ۸۰۶۴۲۸
برگزاری مراسم نکوداشت حاج ملا علی سمنانی
سید عباس دانایی فرماندار شهرستان سمنان از برگزاری مراسم نکوداشت حاج ملا علی سمنانی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از سمنان؛سید عباس دانایی فرماندار سمنان با اشاره به اینکه شهرستان سمنان همواره مهد تربیت عرفا، عالمان، اندیشمندان و فرزانگانی است که هر کدام در عصر و زمان خود در زمره ی مشاهیر و مفاخر بزرگ کشور محسوب شده است از برگزاری مراسم نکوداشت حاج ملا علی سمنانی در تاریخ ۲ اسفند ۹۷ در سالن شهید مطهری با حضور مهمانان کشوری خبر داد.
وی با بیان اینکه معرفی علما و بزرگان دین،علاوه براطلاع از نحوه زندگی و اخلاق فردی و اجتماعی آنان ، نقش بسیار بزرگ وسازنده ای درساختاراعتقادی وروحی انسانها داشته وبهترین راه برای خودسازی وتهذیب نفس بوده وچه بسا آشنایی با الگوهای موفق ومفید در امور معنوی است افزود برگزاری این نوع مراسم که با هدف تجلیل از شخصیت‌های بزرگ عرصه‌های علمی، تاریخی، فرهنگ و هنر صورت می‌گیرد، امید است بتواند به مهمترین تأثیرگذاری، یعنی الگوسازی منجر شود.
لازم به ذکر است حاج ملاعلی سمنانی معروف به حکیم الهی فرزند حاج محمد صادق در سال ۱۲۴۳ قمری در سمنان دیده به جهان گشود . ایشان از شاگردان مرحوم حاج ملا هادی سبزواری بوده که سالهای زیادی را در حوزه های علمیه نجف و کربلا به تحصیل معارف اسلامی مشغول بود و سرانجام در سال ۱۳۳۳ قمری دیده از جهان فرو بست.
آرامگاه ایشان که در سال ۱۳۲۷ شمسی به همت نوه اش حاج عبدالجواد الهی بنا گردیده است در نزدیکی میدان امام خمینی شهر سمنان و در کنار خیابان حکیم الهی مقابل دبیرستان دهخدا واقع شده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز