مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی در باغ عمارت جهانی اکبریه خبرداد:

خراسان جنوبی آماده میزبانی از گردشگران نوروزی شد

۱۳۹۷/۱۲/۲۶ - ۱۴:۵۵:۵۲
کد خبر: ۸۲۵۲۵۲
خراسان جنوبی آماده میزبانی از گردشگران نوروزی شد
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی گفت: اقامتگاه های بومگردی استان امسال رشد چشمگیری داشته و در این مکان ها برای هر شب هفت هزار نفر می توانند اقامت کنند.

 به گزارش خبرگزاری برنا؛ نشست خبری نوروزی حسن رمضانی مدیرکل صنایع دستی، میراث فرهنگی و گردشگری استان نیز در باغ عمارت جهانی اکبریه شهر بیرجند با حضور مجیدی رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی بیرجند برگزار شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی گفت: اقامتگاه های بومگردی استان امسال رشد چشمگیری داشته و در این مکان ها برای هر شب هفت هزار نفر می توانند اقامت کنند. 
وی یادآور شد: سال گذشته 10 اقامتگاه بومگردی در استان فعال بود که امسال این آمار به 35 اقامتگاه افزایش یافته است. 
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی ادامه داد: علاوه بر ظرفیت اقامتگاه های بومگردی، هتل ها، مهمانپذیرها، مهمانسراهای ادارات، خوابگاه های دانشجویی و تاسیسات اقامتی بقاع متبرکه نیز برای پذیرایی از مهمانان نوروزی آماده شده است. 
وی از آمادگی 175 مدرسه در سطح استان برای اسکان مسافران نوروزی خبر داد و گفت: علاوه بر آن کمپ های موقت با ظرفیت 110 هزار نفر ایجاد شده است. 
رمضانی ابراز امیدواری کرد؛ با ظرفیت های ایجاد شده، مدت اقامت گردشگران نسبت به سال گذشته که به طور متوسط 2 شب بوده افزایش یابد. 
وی اظهار داشت: در تعطیلات نوروز گذشته بیش از سه میلیون و 800 هزار نفر به استان وارد شدند که از این تعداد یک میلیون و 880 هزار نفر اقامت داشته اند.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی با اشاره به فعالیت 26 دفتر جذب گردشگر و خدمات سفر در سطح استان بیان کرد: پیش بینی می شود در تعطیلات نوروز 98 آمار مسافران ورودی به استان افزایش یابد.
وی به برگزاری 2 جلسه ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی در استان اشاره کرد و گفت: کمیته های 10 گانه این ستاد هم فعال شده و روز گذشته مانور موتوری دستگاه های خدمات رسان برگزار شد. 
رمضانی با بیان اینکه 18 موزه خراسان جنوبی با موضوعات تخصصی در ایام نوروز فعال خواهد بود اضافه کرد: نمایشگاه تمبر و آثار هنری نیز در کنار موزه ها برپا می شود.
وی یادآور شد: 405 غرفه بازارچه صنایع دستی نیز در استان فعال می شود. 
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی از برپایی نوروزگاه در 81 نقطه استان و 45 سیاه چادر عشایر در تمامی شهرهای خراسان جنوبی خبر داد و گفت: این آیین به منظور معرفی آداب و رسوم مردم خراسان جنوبی اجرا می شود.
وی میزان فروش صنایع دستی استان از مهر 96 تا 24 فروردین 97 را حدود 6 میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: بازارچه دائمی صنایع دستی در محل سرای امینی تابستان 98 راه اندازی می شود.
رمضانی بیان کرد: بیش از 150 اثر بناهای تاریخی شهرها و روستاها آماده بازدید مسافران و گردشگران نوروزی است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی افزود: در 60 نقطه استان اکیپ های اورژانس، هلال احمر و پلیس راهور برای ارائه خدمات به مسافران نوروزی مستقر خواهند بود.
وی ادامه داد: اپلیکیشن گردشگری استان نیز با هدف سهولت سفر و راهنمایی گردشگران راه اندازی شده است که می‌توانند آن را از طریق سامانه پیامکی 100003175 دریافت کنند.
وی با بیان اینکه مجموعه باغ و عمارت اکبریه بعد از عملیات بهسازی آماده ارائه خدمت به گردشگران و مسافران در ایام نوروز است، گفت: همچنین بنای تاریخی ارگ کلاه فرنگی بیرجند نیز برای بازدید علاقمندان در ایام نوروز آماده است.
رمضانی از برپایی نمایشگاه عکس در ارگ کلاه فرنگی خبر داد و افزود: البته هنوز مرمت و گچ کاری طبقه دوم ارگ کلاه فرنگی به دلیل کمبود اعتبارات به اتمام نرسیده است.
وی با بیان اینکه کویر یکی از جاذبه های دیدنی و بکر استان است گفت: دومین کمپ کویری در 15 کیلومتری بشرویه تکمیل و راه اندازی شده است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی با اشاره به اینکه بیشتر تصادفات در فاصله 30 کیلومتری شهرها اتفاق می افتد بیان کرد: با هماهنگی دستگاه ها در 30 کیلومتری شهرها نوروزگاه ها و چادر عشایری را برپا می شود تا امکان توقف گردشگران فراهم باشد و حجم تصادفات نسبت به گذشته کمتر شود. 
وی با تاکید بر اینکه نظارت بر قیمت ها با دقت بیشتری دنبال می شود ادامه داد: از حدود یک ماه پیش این فعالیت ها آغاز شده و با تامین مایحتاج عمومی مردم هیچ کمبودی در استان نداریم.
رمضانی یادآور شد: در زمینه سوخت مورد نیاز استان نیز پیگیری لازم انجام شده نظارت بر کیفیت خدمات در مراکز اقامتی، تاسیساتی، گردشگری و پذیرایی ادامه دارد. 
همچنین در این نشست لوح استاندارد هتل سپهر بیرجند به مدیر این مجموعه اهدا شد. هتل سپهر در سطح کشور به عنوان سومین هتل استاندارد ملی شناخته شده است. 

 

نظر شما