معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تاکید کرد:

ساماندهی دفاتر مشاور املاک گامی در راستای کاهش تخلفات ساختمانی‌

۱۳۹۷/۱۲/۲۶ - ۱۵:۳۲:۳۳
کد خبر: ۸۲۵۲۷۶
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار یزد ساماندهی دفاتر مشاور املاک را گامی در راستای کاهش تخلفات ساختمانی دانست.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان یزد، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار در دومین جلسه ای که به منظور بررسی وضعیت بنگاه های مشاور املاک  برگزار شد؛ ضمن تشکر از اتحادیه مشاورین املاک برای پایش بنگاه های موجود در سطح شهر و مشخص شدن دفاتر بدون پروانه، خواستار همکاری اداره پست و شهرداری در خصوص برداشت نقطه مکانی بنگاه های املاک با پروانه کسب شد.

"محسن صادقیان" در این جلسه با بیان اینکه دسترسی آزاد عموم به اطلاعات لازم و اولیه املاک و قابلیت استعلام شرایط املاک مدنظر، می تواند در کاهش تخلفات معاملاتی املاک موثر باشد؛ بر ایجاد سامانه ای جهت استعلام اطلاعات و شرایط املاک و همچنین اعتبار و اصالت بنگاه های املاک تاکید کرد.

صادقیان ادامه داد: ساماندهی و تهیه بانک اطلاعاتی دفاتر مشاورین املاک سطح شهر و ایجاد سامانه ای جهت استعلام اعتبار و اصالت بنگاه های املاک باعث آگاهی مردم و کاهش تخلفات ساختمانی در بخش خرید و فروش زمین خواهد شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار در پایان این جلسه آگاهی بخشی به عموم مردم را از مهمترین راه حل های کاهش تخلفات معاملاتی املاک دانست و ‌خاطرنشان کرد: همکاری و تلاش صدا و سیما، شهرداری و همچنین اداره ثبت اسناد و املاک در راستای آگاهی بخشی شرایط و مراحل معاملات املاک ضروری است.

نظر شما