رئیس پلیس آگاهی خراسان جنوبی:

انهدام ۱۶ باند سرقت در یک ماه / عفوء به سارقان در ایام تعطیلات دردسرساز شد

۱۳۹۸/۰۱/۳۱ - ۱۳:۳۲:۳۷
کد خبر: ۸۳۶۳۷۱
رئیس پلیس آگاهی خراسان جنوبی از انهدام ۱۶ باند سارقان و دستگیری ۷۵ نفر سارق در فروردین ماه امسال خبر داد و گفت: سرقت در خراسان جنوبی ۶۵ درصد افزایش داشته است به بیشتر عامل این سرقت ها بی احتیاط مالباختگان می باشد.

به گزارش خبرگزاری برنا خراسان جنوبی، سیدغلامرضا حسینی ظهر امروز در نشست خبری تشریح عملکرد پلیس آگاهی در حوزه سرقت و کلاهبرداری  عنوان کرد: یکی از وظایف پلیس آگاهی رسیدگی به جرائم جناحی و بحث سرقت است.

 

وی گفت: سرقت مختص استان و کشور ما نیست بلکه تمام جوامع بشری با این معضل دست و پنجه نرم می‌کنند که علت عمده این سرقت‌ها نیاز مالی، عدم اشتغال و سهل انگاری و غفلت صاحبان اموال است.

رئیس پلیس آگاهی خراسان جنوبی افزود: خراسان جنوبی استان مرزی و محروم است و مشکلات زیادی به دلیل نبود زیرساخت‌های لازم دارند و این استان برای مردم استانی امن و برای سارقان ناامن است.

حسینی با بیان اینکه تا حدودی موج سرقت‌ها در استان کنترل و تاکنون چند باند سرقت نیز متلاشی شده است تصریح کرد: خراسان جنوبی از نظر جرائم جناحی اعم از قتل‌ها، سرقت‌های خشن، سرقت‌های بانک و سرقت‌های مسلحانه استان امنی است که این امنیت به واسطه ولایتمداری و هوشیاری مردم بوده است.

وی با اشاره به انواع سرقت‌ها ادامه داد: از ابتدای سال 98 تا پایان فروردین ماه سرقت منزل 34 درصد و سرقت مغازه‌ها 350 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است.

رئیس پلیس آگاهی خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: در این مدت سرقت از اماکن دولتی 25 درصد، سرقت خودرو 63 درصد، سرقت از محتویات داخل خودرو 70 درصد، سرقت موتورسیکلت 27 درصد، سرقت لوازم خودرو 123 درصد و سرقت احشام 45 درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

حسینی با بیان اینکه در مجموع سرقت‌های استان 65 درصد افزایش داشته است اظهار کرد: تاکنون 75 درصد از این سرقت‌ها منجر به کشف شده است.

وی افزود: امسال در ایام نوروز برخی از زندانیان استان با رأفت و عفو اسلامی آزاد شدند اما اکثر این سرقت‌ها توسط کسانی انجام شده که از زندان آزاد شده بودند و از این رأفت اسلامی استفاده نکردند.

رئیس پلیس آگاهی خراسان جنوبی با بیان اینکه در ایام دهه فجر سال گذشته نمایشگاهی از کشف سرقت‌ها در بیرجند برپا شد گفت: تاکنون مالباختگان بالغ بر 180 فقره سرقت و لوازم خود را شناسایی کردند.

حسینی از انهدام 16 باند سارقان و دستگیری 75 نفر سارق در فروردین ماه امسال خبر داد و افزود: تاکنون 300 فقره سرقت در استان کشف شده و 85 درصد از سارقان بومی و 15 درصد نیز غیربومی بودند.

وی با بیان اینکه خراسان جنوبی بعد از جزیره کیش امن‌ترین استان کشور در بحث سرقت است بیان کرد: خراسان جنوبی از لحاظ وقوع و کشف سرقت‌ها در رتبه 33 کشور قرار دارد.

رئیس پلیس آگاهی خراسان جنوبی با بیان اینکه هم‌استانی‌ها برای منازل خود از حفاظ‌های پنجره‌ای و شبکه‌ای استفاده کنند عنوان کرد: 98 درصد تماس‌ها و پیامک‌ها مبنی بر برنده شدن در قرعه کشی و اینترنت رایگان کلاهبرداری است و هم‌استانی‌ها به این تماس‌ها توجهی نداشته باشند و بسیاری از سایت‌های فروش قابل اعتماد نیستند.

 

 

نظر شما