استاندار بوشهر:

کمک بانک‌ها به بنگاه‌های صنعتی و اقتصادی استان بوشهر افزایش یابد

۱۳۹۸/۰۴/۱۷ - ۱۰:۱۱:۴۰
کد خبر: ۸۶۷۷۳۳
کمک بانک‌ها به بنگاه‌های صنعتی و اقتصادی استان بوشهر افزایش یابد
استاندار بوشهر با اشاره به نقش مهم بانک‌ها در گره گشایی از مشکلات بنگاه‌های اقتصادی و تولیدی گفت: کمک بانک‌ها به بنگاه‌های صنعتی و اقتصادی مشکل‌دار استان بوشهر برای گذر از شرایط کنونی اقتصادی افزایش یابد.

به گزارش گروه استان های برنا؛ عبدالکریم گراوند در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان بوشهر با گرامیداشت دهه کرامت با تاکید بر تداوم همکاری بانک‌ها در حل مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی استان اظهار داشت: همکاری بانک‌ها برای رفع مشکلات واحدهای صنعتی و تسهیل‌گری در شرایط اقتصادی که کشور در آن قرار دارد ادامه داشته باشد.

وی، نقش بانک‌ها در عرصه اقتصادی و تولیدی را گره‌گشایی دانست و تاکید کرد: رسالت بانک‌ها در شرایط کنونی گره‌گشایی از مشکلات  بنگاه‌های اقتصادی و تولیدی است چراکه تحریم‌ها و فشارهای اقتصادی دشمن به بخش تولید و صنعت اثر می‌گذارد که حمایت از بخش تولید و صنعت می‌تواند نقش مهمی در حل مشکلات آنان داشته باشد.

استاندار بوشهر با تاکید بر کمک بانک‌ها به بنگاه‌های صنعتی و اقتصادی برای گذر از این شرایط گفت: در کمک به واحدهای اقتصادی و صنعتی که دارای مشکل هستند اگر تاخیر شود بدون شک مشکلات این واحدها افزایش می‌یابد که باید در کمک رسانی به زنجیره تولید تسریع شود.

گراوند با تاکید بر توجه ویژه به واحدهای صنعتی و تولیدی نیمه تمام دارای پیشرفت بالای ۶۰ درصد تصریح کرد:  ۸۰ طرح تولیدی صنعتی استان بوشهر دارای پیشرفت فیزیکی ۶۰ درصد است که بر اساس برنامه‌ریزی قرار است ۳۸ طرح آن تا پایان امسال تکمیل و راه‌اندازی شود.

وی، با اشاره به اینکه صنایع باید در پرداخت هزینه آب، برق و گاز مصرفی اقدام کنند افزود: صنایع استان بوشهر باید نسبت به پرداخت هزینه‌های آب، برق و گاز مصرفی اقدام کنند چراکه جمع شدن این هزینه‌ها سبب بروز مشکل برای واحدهای تولیدی می‌شود.

استاندار بوشهر تعیین تکلیف تسهیلات بانکی بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه را مورد تاکید قرار داد و خاطر نشان کرد: در پرداخت این تسهیلات نباید وقفه ایجاد شود  و تعیین تکلبف نشدن نحوه پرداخت این تسهیلات بانک‌های عامل در پرداخت دچار مشکل می‌شوند.

گراوند با تاکید بر پرداخت تسهیلات بانکی به شرکت هندلینگ خدمات هوایی و فرودگاهی بوشهر گفت: برای تامین امکانات و تجهیزات لازم برای ارائه خدمات فرودگاهی پرداخت تسهیلات به شرکت هندلینگ خدمات هوایی و فرودگاهی بوشهر در اولویت قرار بگیرد.

 

نظر شما