مدیر کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر:

استحصال زمین از دریا توسط محیط زیست متوقف شد

۱۳۹۸/۰۴/۲۱ - ۱۲:۴۰:۲۵
کد خبر: ۸۶۹۷۰۴
استحصال زمین از دریا توسط محیط زیست متوقف شد
مدیر کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: پرونده های قضایی برای استحصال های بدون مجوز تشکیل شده و در ماه های اخیر هیچگونه استحصالی انجام نگرفته و مجوزی صادر نشده است.

به گزارش گروه اجتماعی برنا؛ فرهاد قلی نژاد صبح جمعه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: استحصال اراضی از دریا یکی از اقدامات مخربی است موجب خسارت فراوان به اکوسیستم های دریایی بویژه زیستگاه مرجانی می شود و متاسفانه در برخی از سواحل در جهت احداث و استقرار صنایع استحصال زمین از دریا انجام میشود که در استان بوشهر نیز از سالهای پیش بخشی از سواحل بویژه در عسلویه و کنگان استحصال شده است.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر در این خصوص افزود: هر گونه استحصال دریا و آسیب به اکوسیستم سواحل غیر قانونی و استحصال های ضروری نیازمند اخذ مجوز و مطالعات زیست محیطی دارد و در ماههای اخیر چند فقره استحصال در حال انجام در سواحل استان متوقف و پرونده های قضایی برای استحصال های بدون مجوز تشکیل شده است و در ماههای اخیر هیچگونه استحصالی انجام نگرفته و مجوزی صادر نشده است.

وی تصریح کرد: استحصال زمین از دریا علاوه بر الزام به دریافت مجوز از سازمان محیط زیست نیازمند صدور مجوز از سایر ارگان های متولی و مسول نظیر وزارت نیرو و سازمان بنادر و دریانوردی است.

لازم به ذکر است برخی از سواحل استان بوشهر زیستگاه آبسنگ های مرجانی و انواع گونه های جانوری دیگر بوده و از نظر زیستی ارزشمند است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز