استاندار یزد:

مقابله با کرونا نیازمند روحیه‌ای از جنس جهادگونه دفاع مقدس است

۱۳۹۹/۰۲/۲۹ - ۱۴:۴۶:۵۴
کد خبر: ۱۰۰۳۹۴۵
مقابله با کرونا نیازمند روحیه‌ای از جنس جهادگونه دفاع مقدس است
مقابله با کرونا در شرایط کنونی نیازمند روحیه ای از جنس جهادگونه دوران دفاع مقدس است، همان دفاعی که منجر به حماسه سوم خرداد شد.

به گزارش گروه استان‌های خبرگزاری برنا؛ محمدعلی طالبی در جلسه شورای هماهنگی و ستاد بزرگداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس که به منظور انجام هماهنگی لازم برای برگزاری مراسم گرامیداشت سوم خرداد و دیگر مراسم مرتبط در سالن کوثر استانداری برگزار شد، اظهار کرد: سوم خرداد و فتح خرمشهر تجلی اراده یک ملت در دفاع از هویت و تمامیت ارضی کشور بوده و آنچه که در این واقعه باشکوه بیش از هر چیز دیگری به چشم می‌خورد همدلی همه آحاد مردم است..

طالبی ادامه داد: این فتح بزرگ روحیه‌ای را به مردم و رزمندگان داد که تا پایان جنگ همراه آنها بود و موجبات پیروزی نهایی در مقابل دشمن را فراهم آورد.

استاندار یزد افزود: ما در شرایط کنونی و برای مبارزه با بیماری کرونا به ایجاد روحیه‌هایی از این نوع نیاز داریم و با همبستگی اجتماعی مردم علیه این بیماری و از طریق ایجاد فضای همدلانه در فضای مجازی و بهره گیری از ابزارهای نوین، باید این روحیه را ایجاد کنیم.

وی بیان کرد: فرمانداران تا یک ماه آینده برنامه خود را برای تکمیل یادمان‌های شهدا در شهرستان‌ها تدوین و ارائه نمایند و این یادمان‌ها باید با محوریت فرمانداری‌ها و با همکاری شهرداری‌ها، دهیاری‌ها و همچنین مشارکت بخش خصوصی تا پایان سال جاری تکمیل شوند.

طالبی تصریح کرد: به منظور استخراج میزان و چگونگی ایفای نقش سازمان‌ها و ادارات در دوران دفاع مقدس، با همکاری مرکز اسناد، کار پژوهشی‌ای انجام شود.

استاندار یزد گفت: ثبت خاطرات دفاع مقدس اقدامی لازم بوده و بنیاد حفظ آثار دفاع مقدس طرحی را برای این اقدام ارزنده آماده کند تا بر اساس آن اقدامات لازم انجام شود.

نظر شما