اتصال روستاها به شبکه ملی ارتباطات خدمات اجباری دولت است / اتصال ۳ روستای حاشیه نشین بیرجند نیازمند کمک مسئولان دولتی

۱۳۹۹/۰۲/۳۰ - ۱۲:۳۷:۳۸
کد خبر: ۱۰۰۴۳۶۲
اتصال روستاها به شبکه ملی ارتباطات خدمات اجباری دولت است / اتصال ۳ روستای حاشیه نشین بیرجند نیازمند کمک مسئولان دولتی
سرپرست مخابرات منطقه خراسان جنوبی گفت: در روستاهای دستگرد، چهکند، امیرآباد و حاجی آباد بیش از 25 میلیارد تومان تجهیزات نیاز داشت که با دستور وزیر این تجهیزات در اسفندسال گذشته تامین شد.

به گزارش خبرگزاری برنا خراسان جنوبی، نشست خبری حسن آذری نصرآباد سرپرست مخابرات منطقه خراسان جنوبی با حضور معاونین تخصصی وی به مناسبت هفته ارتباطات برگزار شد.

حسن آذری نصرآباد با تبریک روز و هفته جهانی ارتباطات به فعالان این صنعت گفت: شعار روز جهانی ارتباطات؛ فناوری اطلاعات و ارتباطات بر پایه توسعه پایدار است.

وی با اشاره به اینکه امروزه اگر با فناوری اطلاعات هماهنگ نباشیم کشور به مشکل خواهد خورد ادامه داد: حاکمیت، دولت، بخش خصوصی باید دست در دست یکدیگر دهند تا این صنعت فناوری به درستی در کشور اجرا شود و توسعه را به همراه داشته باشد.

سرپرست مخابرات منطقه خراسان جنوبی به سال گذشته اشاره کرد و ادامه داد: ارتباطات یکی از صنایعی که تحت تاثیر تحریم ها قرار گرفت اما خوشبختانه سال گذشته بیشترین توسعه زیرساخت های ارتباطی را در استان داشتیم.

وی از مطالعات نیازهای حال و آینده صنعت مخابرات خراسان جنوبی خبرداد و یادآورشد: در این مطالعات توسعه زیرساخت ها، کیفیت خدمات و نیازهای استان را بررسی کردیم.

سرپرست مخابرات منطقه خراسان جنوبی بیان کرد: در دوران قرنطینه مردم از خدمات موبایلی به ثابت تغییر رفتار دادند.

وی به طرح مطالعات توسعه زیرساخت های مطالعاتی اشاره کرد و گفت: اجرای فیبرهای نوری، سوئیچ های قدیمی تمامی شهرهای خراسان جنوبی نوسازی شد.

 آذری نصرآباد ادامه داد: در تمامی شهرستان های خراسان جنوبی مجهز به ژنراتوربرق شدند تا دیگر قطعی برق را نداشته باشیم.

سرپرست مخابرات منطقه خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در نظر داریم خراسان جنوبی را به آخرین ویترین تکنولوژی های مخابراتی روز دنیا خواهیم کرد گفت: یکی از این محصول ها فیبررسانی است که امروزه در خراسان جنوبی فیبررسانی در منازل را انجام می دهیم و شهرهای قاین فردوس و بیرجند این امکان را دارند.

وی خاطرنشان کرد: خراسان جنوبی پیش رو در تکنولوژی کافه نوری و (vdsl) است که با وجود این کافه ها خدمات دهی به مردم راحت تر می شود.

وی ادامه داد: بیش از 40 کافه نوری در 4 شهرستان بیرجند، خوسف، اسدیه، سرایان راه اندازی کردیم و 10 کافه نوری دیگر نصب و به زودی به بهره برداری می رسد.

سرپرست مخابرات منطقه خراسان جنوبی به خدمات روستایی اشاره کردو گفت: از سال گذشته فیبررسانی و خدمات تلفن همراه در روستاهای استان آغاز شده است که این جز خدمات اجباری دولت به مردم روستاها است که باهمکاری وزارت ارتباطات این امر محقق شد.

.وی تاکید کرد: این پروژه در دوران کرونا و آموزش مجازی نقش اساسی را به همراه دارد.

وی از پایان فاز اول فیبررسانی به روستاها خبرداد و یادآورشد: در تلاش هستیم تا فاز دوم را با ظرفیت بیشتری آغاز کنیم. 

سرپرست مخابرات منطقه خراسان جنوبی گفت: در روستاهای دستگرد، چهکند، امیرآباد و حاجی آباد بیش از 25 میلیارد تومان تجهیزات نیاز داشت که با دستور وزیر این تجهیزات در اسفندسال گذشته تامین شد.

آذری با بیان اینکه ما می توانیم مدت 3 ماه این پروژه را اجرا کنیم گفت: اما اگر دهیاری ها و شهرداری در خصوص حفاری ها و هزینه های جانبی همکاری نکنند پروژه راه دیگری خواهد رفت.

سرپرست مخابرات منطقه خراسان جنوبی یادآورشد: در دوران کرونا استفاده مردم از ابزار ارتباطی 4.5 برابر افزایش یافت. وی یادآورشد: 50 روستا در ابتدای سال خدمات اینترنت دریافت کردند.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز