نتیجه بازدید های استاندار از مدارس شبانه روزی:

توزیع ۲ هزار و ۳۰۰ قلم تجهیزات آموزشی، کمک آموزشی، ورزشی به مدارس شبانه روزی استان

۱۳۹۹/۰۲/۳۰ - ۱۳:۵۵:۱۵
کد خبر: ۱۰۰۴۴۷۱
توزیع ۲ هزار و ۳۰۰ قلم تجهیزات آموزشی، کمک آموزشی، ورزشی به مدارس شبانه روزی استان
مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی عنوان کرد: ۲ هزار و ۳۰۰ قلم تجهیزات آموزشی، کمک آموزشی، ورزشی و اداری با مشارکت استانداری، اداره کل آموزش و پرورش و اداره کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی بین مدارس این استان توزیع شد.

به گزارش خبرگزاری برنا خراسان جنوبی؛ آیین توزیع این تجهیزات که با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی در بیرجند برگزار شد.

محمدعلی واقعی مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی عنوان کرد: ۲ هزار و ۳۰۰ قلم تجهیزات آموزشی، کمک آموزشی، ورزشی و اداری با مشارکت استانداری، اداره کل آموزش و پرورش و اداره کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی بین مدارس این استان توزیع شد.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: این تعداد تجهیزات به ارزش بیش از سه میلیارد و ۷۰ میلیون تومان با اولویت مدارس شبانه‌روزی، به مدارس و ادارات آموزش و پرورش استان ارسال شد.

وی با اشاره به نگاه ویژه استاندار خراسان جنوبی به حوزه آموزش و پرورش گفت: تاکنون سه میلیارد ریال وجه نقد و ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال در قالب خرید تجهیزات برای مدارس شبانه‌روزی استان و ادارات آموزش و پرورش شهرستان‌ها و مناطق استان از سوی استاندار اختصاص داده شده است. 

وی کمک به حذف مدارس کانکسی، مدارس خشت و گلی و بخاری‌های غیراستاندارد را سه اقدام ارزشمند استاندار خراسان جنوبی در سال تحصیلی جاری برشمرد و گفت: تخصیص اعتبار لازم برای خرید تجهیزات گرمایشی استاندارد، گسترش فضای خوابگاهی مدارس شبانه‌روزی استان، فراهم کردن زیرساخت‌ها برای برخورداری دانش‌آموزان روستایی و عشایری از بستر فضای مجازی با اتصال بیش از یکصد مدرسه روستایی به اینترنت از دیگر اقدامات مدیریت استان در حوزه تعلیم و تربیت بوده است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی افزود: اداره کل ورزش و جوانان استان نیز هفت ست ورزشی شامل میز تنیس، دارت و فوتبال دستی به ارزش هر بسته سه میلیون تومان را به مدارس استان هدیه داد.

وی اظهار داشت: پتو، تشک، رایانه، پرینتر، میز و صندلی، تجهیزات ورزشی، جاروبرقی، تلویزیون و لباسشویی از مهمترین اقلامی است که امروز به مدارس سراسر استان ارسال شد.

واقعی همچنین از فعالیت مدارس در راستای بیانات مقام معظم رهبری در حوزه کمک مومنانه خبر داد و افزود: اقدامات شایسته‌ای در این زمینه صورت گرفته است و ادامه دارد.

۱۷۸ هزار دانش آموز خراسان جنوبی در ۲ هزار و ۷۵۰ آموزشگاه و ۱۱ شهرستان استان تحصیل می‌کنند.

 

نظر شما