رئیس بیمارستان ابوعلی سینای شیراز مطرح کرد:

کهگیلویه و بویراحمد پیشگام اهدا عضو در کشور

۱۳۹۹/۰۲/۳۱ - ۱۱:۴۱:۱۷
کد خبر: ۱۰۰۴۸۹۳
کهگیلویه و بویراحمد پیشگام اهدا عضو در کشور
رئیس بیمارستان ابوعلی سینای شیراز که محل اهدای عضو به ویژه استان‌های جنوبی کشور است، گفت: به نسبت جمعیت کهگیلویه وبویراحمد در اهدا عضو رتبه اول کشور است.

به گزارش گروه استان‌های خبرگزاری برنا؛ حشمت الله صلاحی افزود: مردم کهگیلویه وبویراحمد در این اقدام خداپسندانه به خوبی همراهی کرده و قابل تقدیرند.

همچنین رابط پیوند اعضاء دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: از سال 83 تاکنون بیش از 200 مورد اهدا عضو در استان انجام شده که با اعضای اهدایی 550 بیمار به زندگی بازگشتند.

سینا سعیدی سوق افزود: کهگیلویه و بویراحمد در سال 97 رتبه دوم کشور و در سال 98 جزو 3 استان برتر کشور به لحاظ اهداء عضو به نسبت جمعیت بوده است.

مدیر واحد فراهم آوری دانشگاه علوم پزشکی استان نیز گفت: در سال 1398 به تعداد 48 مورد کلیه، کبد و لوزالمعده از سوی خانواده های بیماران مرگ مغزی کهگیلویه و بویراحمد اهدا شد.

دکتر سیاوش غلامی افزود: 43 نفر از بیماران متقاضی دریافت عضو نیز با پیوند، دوباره به زندگی لبخند زدند.

پدر پیوند کبد ایران هم گفت: اهدا عضو از زیباترین و ماندگارترین بخشش ها است وضرورت دارد این فرهنگ بین تمام گروه‌ها و مذاهب ترویج شود.

سیدعلی ملک حسینی افزود: برای خانواده هایی که عزیزی را از دست می دهند گرچه تصمیم گیری در آن لحظات خاص کمی دشوار است اما اهتمام به آن جان انسان‌هایی را نجات می‌دهد و ثواب این اقدام ارزشمند ماندگار می شود.

وی ادامه داد: فرهنگ‌سازی در این زمینه یک ضرورت است و گروه‌های پزشکان نیز باید در این امر ارزشمند فرهنگ‌سازی کنند.

گفتنی است روزانه بین 7 تا 10 نفر از نیازمندان دریافت عضو جان خود را از دست می دهند و هم اکنون 30 هزار نفر در کشور در فهرست انتظار پیوند هستند.

براساس این گزارش سالانه 6 تا 8 هزار نفر دچار مرگ مغزی می شوند که حدود 25 درصد آنها به مرحله اهدا می رسند.

در آیه 32 سوره مائده آمده است: هر کس انسانی را از مرگ نجات دهد گویی همه مردم را از مرگ نجات داده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز