مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید سهند خبرداد:

بزودی شاهد افتتاح آزاد راه تبریز- اندیشه -سهند خواهیم بود

۱۳۹۹/۰۳/۰۳ - ۰۷:۰۲:۱۳
کد خبر: ۱۰۰۵۸۴۵
بزودی شاهد افتتاح آزاد راه تبریز- اندیشه -سهند خواهیم بود
‌مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید سهند گفت: آزاد راه تبریز- اندیشه -سهند از پیشرفت بسیارخوبی برخوردار بوده و امیدواریم بزودی بتوانیم آرزوی دیرینه مردم این شهر را جامه عمل بپوشانیم.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، عباس مصطفوی با اشاره به این که آزادراه جزو پروژه های مهم و بزرگ استان هست گفت: در فروردین ماه ۹۷ وقتی مدیرعاملی شرکت عمران شهر جدید سهند را برعهده گرفتم آزاد راه دچار سه مشکل اساسی بود که یکی از آن ها عدم تملک کامل مسیر آزاد راه از طرف شهید کسایی بود که در اولین اقدام پس از توافق عملیات و تملک زمین های مورد نظر عملیات اجرایی آن در این مسیر شروع شد.

مشکل دوم عدم پرداخت هزینه های تملک باغ های اسنجان بود که آن هم با پرداخت بدهی ها حل شد.

مهمترین و سومین مشکل عدم تملک ۴ کیلومتر انتهای مسیر بود که با تلاش شبانه روزی همکاران در عرض سه ماه تماما به اتمام رسید .

شایان ذکراست علیرغم مشکلات پیش آمده با ساکنین ، زارعان و روستائیان دربحث تملک و آزاد سازی مسیر آزادراه ، این شرکت کل مسیر را تملک ، رفع معارض و تحویل شرکت احداث،نگهداری و بهره برداری آزادراه تبریز-اندیشه-سهند نموده است و به لطف خداوند پروژه با جدیت هم از طرف شرکت عمران و هم از طرف شریک در حال اجراست.

وی در ادامه گفت: این مسیر قبلا به عنوان بزرگراه و ۴ بانده طراحی شده بود بنابراین آزادراه و شش بانده کردن آن نیازمند تملک هرباند از دو طرف بود که این مشکل نیز حل شد. به لطف خدا و حمایت مسئولین از سال ۱۳۹۷ الی آخر فروردین ماه ۱۳۹۹ تملک بمتراژ ۶۰ هکتار انجام یافته که بیش از ۴۰% تملک مسیر آزادراه در ۲ سال اخیر صورت گرفته است.

مدیر عامل شرکت عمران شهر سهند در ارتباط با انتظارات مردم برای افتتاح آزاد راه در زمان های اعلام شده و تعدد زمانهای اعلامی از طرف مسئولین مختلف استان گفت: متاسفانه قبل از سال ۹۷ برخی از مسئولین علیرغم این که هنوز چهار کیلومتر پس از پل اسنجان تملک نشده بود با حدس و گمان به مردم قول افتتاح می دادند و این امر موجب سلب اعتماد عمومی مردم شده بود ولی امروز وعده خاصی داده نمیشه در سایه تلاش مجدانه و پیگیری مستمر آقای دکتر پور محمدی استاندار و نمایندگان مجلس همه میتوانند براحتی از عملیات اجرایی این پروژه بازدید کنند.

مصطفوی آزاد راه تبریز- سهند را جزو پروژه های مشارکتی نادری دانست که از طرف دولت مشکل مالی نداشته است.

وی در پاسخ به خبرنگار ما که خبر خوش افتتاح کی به گوش مردم خواهد رسید گفت: این آزاد راه ۸ پل اصلی و خاص داشت که تنها سه پل کرجان با ۹۶درصد پیشرفت ، اسنجان با ۸۳ درصد و اندیشه با ۸۷درصد که همه آنها تا یکماه آینده باتمام میرسند.

مصطفوی در خصوص تاثیر این آزاد راه بر معیشت و توسعه و پیشرفت شهر جدیدسهند گفت: در اصل شهر جدید سهند به عنوان یک شهر توریستی و تفریحی طراحی شده است و اگر آزاد راه تبریز- سهند مورد بهره برداری قرار گیرد همه برنامه ریزی های انجام شده برای این شهر تحقق خواهد یافت و ساخت و ساز رونق گرفته و به یک شهر ایده آل و آرمانی برای زندگی تبدیل خواهد شد.

مدیرعامل شهر جدید سهند گفت: در آینده نزدیک همانطور که کوه سهند عروس کوه های ایران نام گرفته شهر سهند نیز با افتتاح آزادراه و همینطور اجرای ۹۹ پروژه جدید برای سال ۹۹به امید خدا عروس شهرهای جدید در کشور عزیزمان لقب خواهد گرفت.

 

نظر شما