در شورای مشورتی رزمایش مهربانی گفته شد:

رزمایش مهربانی ثابت کرد تا برون سپاری کارها به سمن ها توثر است

۱۳۹۹/۰۳/۰۳ - ۱۷:۵۹:۰۲
کد خبر: ۱۰۰۶۱۶۸
ناصر خوش خبر گفت: در رزمایش مهربانی ثابت شد که برون سپاری کارها از سوی دستگاه‌های دولتی بسیار مفید و موفق است

به گزارش خبرگزاری برنا خراسان جنوبی،نشست صمیمی "شورای مشورتی سازمان های مردم نهاد استان" با معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری با محوریت «رزمایش مهربانی» برگزار شد.

 ناصر خوش خبرمعاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استانداری با تشریح اینکه از روزهای اول شروع کرونا اقدامات لازم در ستاد استانی صورت گرفت اظهار داشت: اقدام ارزشمند استاندار ، در بهره گیری از همه ظرفیت ها برای مقابله با بیماری کرونا از همان روزهای اول مشهود و دغدغه ایشان، تامین تجهیزات پزشکی، اقلام بهداشتی، مواد ضد عفونی کننده و... به ویژه برای اقشار آسیب پذیر بود. وی با اشاره به برگزاری موفق رزمایش مهربانی اظهار داشت: به گونه‌ای برنامه‌ریزی شد تا از ۱۰ هزار خانواده ، در سطح استان که تحت پوشش هیچ نهادی نیستند حمایت کنیم و رسالت مان ایجاب می‌کرد ، افرادی که در پی شیوع کرونا دچار آسیب شده اند ، تحت حمایت و پشتیبانی قرار گیرند.

معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استاندار ادامه داد: بررسی اطلاعات خانوارها با همکاری نهادهای مختلفی از جمله کمیته امداد امام خمینی (ره)، سپاه، بسیج، خیّرین، سمن‌ها و... صورت گرفت و تلاش شد آمارهای گردآوری با کمترین خطا جمع آوری شود .

وی با قدردانی از همراهی افراد و نهادهای مشارکت کننده در رزمایش مهربانی خاطرنشان کرد: تلاش شد همه در کنار یکدیگر با عمل به فرمایش رهبر معظم انقلاب در کمک به اقشار آسیب دیده جامه عمل بپوشانند. خوش خبر تاکید کرد : سازمان مردم نهاد در همراهی در برگزاری این رزمایش نمره قبولی گرفتند و این رزمایش نشان داد که می توان در کنار هم اتفاقات بزرگی را رقم زد. خوش خبر افزود: آنچه باعث شد در انجام رزمایش مهربانی همه عوامل ایثارگرانه و شبانه روز فعالیت کنند، کار برای خدا بود و این از محاسن فعالیت‌های اعتقادی و باورمندانه است. معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری بر ضرورت فعالیت مداوم سازمان های مردم نهاد تاکید کرد و افزود: در رزمایش مهربانی ثابت شد که برون سپاری کارها از سوی دستگاه‌های دولتی بسیار مفید و موفق است و مردم نیز اثربخشی آن را درک کردند، لیکن ضروری است که فعالیت‌های اجتماعی سمن‌ها فصلی و محدود به مقاطع خاص نباشد. خوش‌خبر با تشریح اینکه با ایجاد پیوستگی، فاصله سازمان‌های مردم نهاد و دستگاه‌های دولتی باید به حداقل رساند گفت : اگر این ارتباط عمیق و مداوم باشد، دولت در رسیدن به اهداف سازمانی موفق خواهد بود .

وی ادامه داد: در کنار امور خیریه، در حوزه‌های فرهنگی نیز باید از ظرفیت سمن ها و کار گروهی برای فرهنگ سازی و مقابله با نابسامانی‌های اجتماعی استفاده کنیم و این مهم، جز با تعامل و هم افزایی رخ نخواهد داد.

معاون سیاسی استانداری، فعالیت در سازمان های مردم نهاد را ارزشمند برشمرد و اظهار داشت : کار در حوزه اجتماعی و سازمان های مردم نهاد خستگی ناپذیر و به گونه ای است تا آن را به سرانجام نرسانید آرام و قرار ندارید .

وی تاکید کرد: با بررسی عملکرد سازمان های مردم نهاد و پایش و ارزیابی آنها ، سمن های نیمه فعال را شناسایی و در راستای توانمند سازی و پویایی آنها گام برداریم. شایان ذکر است: سمن های فعال در «رزمایش مهربانی» نیز ضمن ارائه گزارش در خصوص چگونگی اجرای طرح، نظرات و دیدگاه های خود را با معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان جنوبی در میان گذاشتند.

 

نظر شما