استاندار مرکزی؛

احتمال اعمال محدودیت‌های کرونایی وجود دارد

۱۳۹۹/۰۳/۳۰ - ۱۱:۲۸:۰۲
کد خبر: ۱۰۱۷۱۹۶
احتمال اعمال محدودیت‌های کرونایی وجود دارد
استاندار مرکزی گفت: تداوم عادی انگاری و رعایت نشدن فاصله‌گذاری اجتماعی به بازگشت موج دوم کرونا در این استان دامن می‌زند و در این صورت احتمال اعمال محدودیت‌ها وجود دارد.

 به گزارش برنا از اراک ، سید علیآقازاده در آیین رونمایی از کیت تشخیص ویروس کرونا و آنفلوآنزا در کلینیک تخصصی امام رضا (ع) اراک، افزود: در صورتی که شرایط استان بحرانی شود ستاد ممبارزه با کووید ۱۹ از همه اهرم ها برای ایجاد محدودیت به‌صورت انقباظی استفاده خواهد کرد.

وی اظهار داشت: اگر پروتکل‌های بهداشتی در همه بخش‌ها  مطابق دستورالعمل ابلاغی اجرایی نشود اعمال محدودیت‌های شدید تنها راه خواهد بود و نباید استان با بحران شیوع شدید کرونا مواجه شود.

استاندار مرکزی گفت: اعضای ستاد مقابله با کرونا در استان هرکز اجازه نخواهند داد که به دلیل برخی سهل‌انگاری‌ها وضعیت این استان در شرایط قرمز قرار گرفته و دوباره تخت‌های بیمارستانی به شکل حداکثری با بیمار پرشود.

آقازاده افزود: اعمال محدودیت‌ها موجب می‌شود که کسب و کارهای مختلف در فشار قرار بگیرند بنابراین نیاز است که مردم، کسبه و ادارات نسبت به رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی جدی باشند.

وی اظهار داشت: در ۱۰ روز اخیر رکورد مبتلایان به کووید ۱۹ در استان زده شده و شمار بیماران از ۵۰ به ۶۸ نفر در روز رسیده است که این رشد آماری خطرناک و نگران کننده است.

استاندار مرکزی گفت: در ۱۲۰ روز اخیر با همه توان تلاش شد خدمات رسانی درمانی به‌موقع در استان انجام شود که یکی از نتایج آن  موفقیت اختراع کیت تشخیص همزمان سه بیماری کرونا و آنفلوآنزای نوع AوBاست.

آقازاده افزود: برای اولین بار این کیت در استان ساخته شده است و موفقیت آن به نام محققان استان مرکزی به ثبت خواهد رسید و امید می‌رود که به زودی شاهد تولید انبوه این محصول توسط کارخانجات داخلی برای درمان بیماران باشیم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز