اشتغال ۶۰ درصدی فارغ التحصیلان فنی و حرفه ای

۱۳۹۹/۰۳/۳۱ - ۱۳:۱۵:۳۹
کد خبر: ۱۰۱۷۶۱۷
اشتغال ۶۰ درصدی فارغ التحصیلان فنی و حرفه ای
سرپرست دانشگاه فنی و حرفه ای استان سمنان: آمار اشتغال فارغ‌التحصیلان این دانشگاه بیش از ۶۰ درصد است.

به گزارش خبرگزاری برنا از سمنان؛ سرپرست دانشگاه فنی و حرفه ای استان سمنان با بیان اینکه بیش از ۶۰ درصد دروس دانشگاه فنی وحرفه ای به صورت کارگاهی و آزمایشگاهی برگزار می‌شود گفت: آمار اشتغال فارغ‌التحصیلان این دانشگاه بیش از ۶۰ درصد است.

رضا نقدی در نشست تخصصی ویدئو کنفرانسی کشوری حامیان دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان با صاحبان مشاغل تحت عنوان آمایش و توسعه دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان با رویکرد ارتباط صنعت و دانشگاه ، دانشگاه فنی وحرفه ای را به عنوان تنها دانشگاه دولتی مهارتی در استان سمنان با هدف تربیت نیروی انسانی متخصص، کارآفرین عنوان کردو گفت: برگزاری وبینار ( نشست تخصصی ویدئو کنفرانسی کشوری) اشتغال‌زایی در استان  سمنان در راستای همین مأموریت است.

سرپرست دانشگاه فنی و حرفه ای استان سمنان هم اندیشی و توسعه دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان با رویکرد کارآفرینی و ارتباط با صنعت را از مهمترین اهداف برگزاری وبینار کشوری برشمرد و اضافه کرد: دانشگاه فنی و حرفه‌ای مصمم است در جهش تولید موفق و مؤثر باشد از سوی دیگر اخذ ۱۰۱ رشته محل جدید با رایزنی اصحاب صنعت و دریافت مجوز تغییر سرفصل‌های این دانشگاه و بروز کردن فصول درسی از وزارت علوم از جمله اقدامات صورت گرفته در این راستا است.

نقدی درادامه به طرح آمایش سرزمین دانشگاه فنی و حرفه‌ای نیز اشاره داشت و بیان کرد: این دانشگاه در هر استان و شهر متناسب با نیاز و پتانسیل موجود در آنجا رشته اخذ خواهد کرد.

سرپرست دانشگاه فنی و حرفه ای استان سمنان از وجود 38 رشته کاردانی و ۲۰ رشته کارشناسی دانشگاه فنی و حرفه ای استان سمنان خبردادوگفت: از ترم تحصیلی جدید، ۱۰رشته به رشته های کاردانی و کارشناسی افزوده شده که این رشته ها منطبق بر نیاز صنعت و بازار کار است.

وی با بیان اینکه با توجه به آمار بالای اشتغال فارغ‌التحصیلان در دانشگاه فنی وحرفه ای شاهد افزایش آمار پذیرش هستیم اضافه کرد: دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان به عنوان تنها دانشگاه دولتی مهارتی در استان با هدف تربیت نیروی انسانی متخصص، کارآفرین و متناسب با فرصت‌های جدید شغلی برای پاسخگویی به نیازهای بازار کار در حوزه‌های مهارتی و تکنولوژی و همچنین افزایش اشتغال مولد و کاهش بیکاری، رسالت و مأموریت خود را دنبال می‌کند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز