رئیس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد خبر داد:

عفو رهبری شلاق مدیران پرونده کارخانه قند یاسوج

۱۳۹۹/۰۴/۰۳ - ۱۵:۱۷:۴۸
کد خبر: ۱۰۱۹۲۴۰
مقام ارشد قضایی استان گفت:مدیران دخیل در پرونده کارخانه قند یاسوج عفو رهبری گرفتن.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان کهگیلویه و بویراحمد؛حسین نگین تاجی در نشست خبری به مناسبت هفته قوه قضایی افزود:در مورد پرونده تبانی مدیران بانک تجارت شکایتی مطرح شد که در حال رسیدگی در دادگستری تهران است.

وی با تصریح اینکه موضوع مهم برای ما اجرایی عدالت است ادامه داد:پرونده فرجام خواهی وکیفری این مدیران در تهران است ونمی توان گفت کی رای نهایی صادر شود.
معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان در خصوص سنگ شکن ها و انتقال برخی سنگ شکن ها گفت: دستگاه قضا هیچ حکمی و هیچ دخالتی برای جایگزینی، ماندن، رفتن و .... نکرده است ما در این مورد ورود نمی کنیم در آینده بازدید از سنگ شکن هایی که مانده اند انجام خواهد شد.

دادستان مرکز استان نیز در این نشست با اشاره به افزایش بی رویه و خارج از ضابطه قیمت مسکن و اجاره بها در استان گفت: این مساله حقوق عامه است و پیگیری و بررسی های لازم انجام شد، ۸۰ درصد بتن آماده افزایش قیمت داشت این موضوع نیز در حال بررسی است و از حقوق مردم دفاع می شود.
ملک حسینی با بیان این که بازدید از بازار در حال انجام است بیان کرد: بسیاری از صنوف متخلف پلمپ شدند نظارت انجام می شود که افزایش قیمت بی رویه انجام نشود البته برخی افزایش قیمت ها کشوری است.
در بحث زندانیان گفت: سعی کردیم افرادی که در  زندان بودن شون فقط به مشکلات خانواده اضافه می‌کند از طریق مختلف آزاد کنیم یا به مرخصی بفرستیم.

رئیس کل دادگستری استان در ادامه این نشست گفت: بازگشایی کارخانه تولید الکل، بازگشایی شرکت زرگشا، آب معدنی چویل دنا و بیش از ۵۰ مورد دیگر که در کارگروه رفع موانع اقتصادی مشکلشان برطرف شد و از بیکار شدن افراد زیادی جلوگیری کرد.

وی گفت: یکی از مباحثی که مربوط به حقوق عامه بود بحث اراضی است در این خصوص کارگروهی تشکیل شد اولویت ما آب، خاک و جنگل بود رودخانه بشار و مهریان رفع تصرف شد ورود ما در هر منطقه با کارشناسی یک ماهه است، به دنبال کار نمایشی نیستیم استان ما جز جنگل و چشمه چیزی ندارد سرمایه ما این منابع است بعد از این مناطق ما منطقه دهنو را خواهیم داشت.
 

نگین تاجی با بیان این که مردم کلیپ هایی از تصرف اراضی را برای خودم ارسال میکنند که آن ها را بررسی می کنیم، اظهار کرد: ۲۸۰ هکتار رفع تصرف شده است این کار احیای حقوق عامه است.


وی ادامه داد: برای همه این مناطق از جمله مهریان برای مدیران سهل انگار پرونده تشکیل شده است  برای مهریان اعتبار ویژه ای در نظر گرفته شده است در این ماجراها هرکس برای خودش تصرفاتی داشته است.

نگین تاجی با اشاره به کاهش اطاله دادرسی در دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: برای کاهش پرونده‌های مسن استان کارگروه‌های را تشکیل داده ایم و در همین راستان ۸۰ درصد پرونده‌های مسن استان مختومه شده است و به جز پرونده‌های اجرای احکام، تمام پرونده‌های قدیمی شعب مختومه شده است.

وی با بیان اینکه تنها ۱۶ پرونده از سال ۹۵ به قبل باقی مانده است، اظهارکرد: میانگین رسیدگی به پرونده‌ها به دو ماه رسید.

رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: دستگاه قضایی نه تنها فساد درون قوه را تحمل نمی کند و با متخلفان تعارفی ندارد بلکه این مساله در خصوص فساد و تخلفات بیرون از دستگاه هم مصداق خواهد داشت.

نگین تاجی افزود: برای اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی در استان دادستان مرکز استان و معاونت پیشگیری از وقوع جرم ورود کارشناسی شده همراه با کمک مراکز علمی از جمله حوزه علمیه و دانشگاه داشته باشند.

 

نظر شما