اوج مصرف برق در کهگیلویه و بویراحمد؛ مجبور به خاموشی هستیم

۱۳۹۹/۰۴/۰۳ - ۱۶:۳۹:۵۶
کد خبر: ۱۰۱۹۳۷۲
اوج مصرف برق در کهگیلویه و بویراحمد؛ مجبور به خاموشی هستیم
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کهگیلویه و بویراحمد از افزایش مصرف برق در این استان خبر داد و گفت: در صورت ادامه این روند مجبور به خاموشی مصارف عمومی هستیم.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان کهگیلویه و بویراحمد؛داودی راهزادی اظهار داشت: پیک مصرف برق در سال گذشته در استان کهگیلویه و بویراحمد،  17 مردادماه به میزان 425 مگاوات بود ولی امسال به دلیل گرم شدن هوا پیک مصرف در خرداد ماه با 393 مگاوات رسیده است.

وی با بیان اینکه در ساعت اوج بار قیمت 4 برابر ساعت کم باری است، عنوان کرد: اوج مصرف برق در کشور از 15 خرداد تا 15 شهریور پیش بینی شده و در این راستا برنامه عملیاتی نیز تدوین شده است.

راهزادی با بیان اینکه ساعت اوج مصرف در روز از 12 تا 17 عصر و پیک شب از 20 تا 23 است، ابراز کرد: صنعت برق یک نیروگاه مجازی برای تولید برق پیش بینی کرده به روش مدیریت مصرف بحث تولید مضاعف را در بحث تامین برق کشور پیش بینی کرده و از خاموشی های با برنامه جلوگیری کرده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کهگیلویه و بویراحمد افزود: مدیریت مصرف برای انشعاب‌های صنعتی، کشاورزی، تجاری و عمومی پیش بینی شده و 84 درصد انشعاب‌های استان تعرفه خانگی بوده که بدون شک در این بخش افزایش سرمایشی بیشتر است.

راهزادی خاطرنشان کرد: صنعت برق کشور تصمیماتی با مجوز دولت پیش بینی کرده که تفاهم نامه‌هایی با مشترکان منعقد که در این ساعت مصرف با یک تفاهم نامه‌ای الگوی مصرف را باید رعایت کنند و در مجموع اگر 10 درصد کل مصرف رعایت شود خاموشی با برنامه و حتی خاموشی مطابق با تفاهم نامه را نیز نخواهیم داشت.

وی با اشاره به انعقاد تفاهم نامه با مشترکان کشاورزی و صنعتی در زمینه رعایت الگوی مصرف، بیان کرد: مدیریت مصرف را باید به گونه‌ای تنظیم کنیم که از این سقف عدول نکنیم و انتظار می‌رود مردم به توصیه‌های کارشناسان برق توجه کمک کنند تا مجبور به اعمال خاموشی برای مصارف عمومی نشویم زیرا چنانکه از میزان پیک مشخص شده عدول کنیم مجبور به خاموشی هستیم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز