عدم رعایت فاصله گذاری هوشمند در استان:

کرونای خانوادگی در خراسان جنوبی اوج گرفت / ۷ تالار عروسی پلمپ شد

۱۳۹۹/۰۴/۰۴ - ۱۰:۵۵:۰۱
کد خبر: ۱۰۱۹۴۱۸
کرونای خانوادگی در خراسان جنوبی اوج گرفت / ۷ تالار عروسی پلمپ شد
دهقانی گفت: اگر به ناچار دید و بازدیدی صورت می‌گیرد باید در حداقل زمان ممکن، حتما فاصله حدود ۲ متر بین افراد، استفاده از ماسک، باز بودن پنجره‌ها و تهویه مناسب آن فضا رعایت شود تا بتوانیم از ابتلاهای بیش از حد خانوادگی جلوگیری کنیم.

به گزارش خبرگزاری برنا خراسان جنوبی، محمد دهقانی فیروزآبادی روز سه‌شنبه درباره آخرین وضعیت بیماری کووید ۱۹ در استان خراسان جنوبی اظهار داشت: دید و بازدیدها، شب نشینی‌ها و برگزاری مراسم در خانه علت اصلی افزایش آمار مبتلایان در استان است.

 وی درخصوص وضعیت شهرستان‌های استان طی ۱۵ روز گذشته گفت: در شهرستان نهبندان ۹۰ درصد، شهرستان قاینات ۳۰ درصد، شهرستان زیرکوه ۶۷ درصد، شهرستان بشرویه ۵۲ درصد، شهرستان سرایان ۷۵ درصد، شهرستان طبس ۴۷ درصد، شهرستان سربیشه ۷۷ درصد و شهرستان بیرجند ۶۰ درصد از بیماران جدید مربوط به موارد ابتلای خانوادگی بوده است که جای هشدار و زنگ خطر دارد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند تاکید کرد: همانگونه که قبلا هم توصیه شده بایستی حتی‌الامکان از تجمعات غیرضروری خودداری شود.

وی افزود: اگر به ناچار دید و بازدیدی صورت می‌گیرد باید در حداقل زمان ممکن، حتما فاصله حدود ۲ متر بین افراد، استفاده از ماسک، باز بودن پنجره‌ها و تهویه مناسب آن فضا رعایت شود تا بتوانیم از ابتلاهای بیش از حد خانوادگی جلوگیری کنیم.

دهقانی دیروز هم گفته بود: یکی از موضوعات خیلی مهمی که در روزهای اخیر در سطح کشور شاهد آن هستیم افزایش آمار مبتلایان است که مربوط به انتقال ویروس کرونا در تجمعات می‌شود.

وی اظهار داشت: با توجه به گزارش‌ها، افراد خیلی زیادی در مراسمی مثل عروسی به کرونا مبتلا شدند همچنین با وجود اینکه در شهرهای غیرسفید برگزاری مراسم در سطح تالارها ممنوع شده اما بعضا مراسم را در منازل یا ملک‌های شخصی برگزار می‌کنند که این موضوع موجب ابتلای موارد زیادی به کرونا شده است همین طور به کرات شاهد موارد ابتلای خانوادگی هستیم که در تماس نزدیک با یکدیگر بودند.

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هم امروز (سه‌شنبه) گفت: تاکنون ٢٠٩ هزار و ٩٧٠ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ١٢١ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، جان باختگان کرونا در کشور به ۹۸۶۳ نفر رسید.

خراسان جنوبی ۱۱ شهرستان دارد و براساس آخرین آمار هیچ شهر سفیدی در استان نداریم این در حالی است که موارد ابتلا به ویروس کرونا از اواخر فروردین تا اوایل خردادماه امسال در خراسان جنوبی روند کاهشی نسبتا ثابت داشت و در چند روز به صفر رسید.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز