سرپرست مدیریت بافت تاریخی شهرداری سمنان خبر داد :

ایجاد موزه سلامت در سمنان

۱۳۹۹/۰۴/۰۵ - ۱۴:۰۶:۳۴
کد خبر: ۱۰۲۰۱۶۳
ایجاد موزه سلامت در سمنان
با بازآفرینی ساختمان نخستین درمانگاه شهر فاز دوم عملیات اجرایی راه اندازی موزه سلامت در ساختمان تاریخی درمانگاه تدین با مشارکت دانشگاه علوم پزشکی سمنان آغاز شد .
به گزارش خبرگزاری برنا از سمنان؛ سعید پرسا ، سرپرست مدیریت بافت تاریخی شهرداری سمنان با اعلام این مطلب افزود : هویت هر قوم و ملتی در تاریخ و قدمت آن نهفته است و سمنان نیز با دارابودن تاریخ چند هزارساله از شهرهای تاریخی ایران است و ایجاد موزه ها در جهت ارتباط بین فرهنگ ها و آداب و رسوم ملت ها بسیار موثر است .
پرسا گفت : با توجه به قرارگیری ساختمان تاریخی درمانگاه تدین در مرکز شهر سمنان، با مشارکت دانشگاه علوم پزشکی امکان تبدیل این مکان به نخستین موزه پزشکی و درمانی استان سمنان وجود دارد . وی افزود : طی تفاهم نامه ای که سال گذشته شهردای سمنان با دانشگاه علوم پزشکی منعقد نمود مقرر شد شهرداری مرمت این ساختمان تاریخی را جهت احداث موزه سلامت انجام دهد که این مهم با حمایت های شورای اسلامی شهر آغاز شده است .
قابل ذکر است درمانگاه تدین سمنان که در گذشته به بیمارستان تدین معروف بوده، به عنوان اولین بیمارستان شهر سمنان، در سال ۱۳۱۵ و توسط آقای فضل‌الله فامیلی (تدین)، تاجر معروف سمنانی، در خیابان شهید رجایی فعلی ساخته شد.این بیمارستان دارای ۳۲ تختخواب و زایشگاه بود و اکنون در اختیار دانشگاه علوم پزشکی است و به عنوان مرکز بهداشت و درمانگاه فعالیت می‌کند.
مساحت زیربنای ساختمان اصلی این بیمارستان حدود ۱۲۰۰ متر مربع می‌باشد. این بنای تاریخی دارای المان‌های معماری دوران پهلوی شامل آجر نما، رخ بام، سر ستون‌های خاص و سایر عناصر ارزشمند معماری ایرانی است که هر یک به زیباها و غنای فرهنگی آن افزوده است . این مکان، پس از طی مراحل قانونی و فرآیند اداری، حکم ثبت این بیمارستان با شماره ۳۱۹۰۳ صادر شده و به فهرست میراث ملی کشور افزوده شده است.

 

 
 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز