استاندار سمنان :

سرانه دام عشایر استان سمنان سه برابر میانگین کشوری است

۱۳۹۹/۰۴/۰۷ - ۱۱:۲۶:۲۹
کد خبر: ۱۰۲۰۷۲۱
سرانه دام عشایر استان سمنان سه برابر میانگین کشوری است
آشناگر، استاندار سمنان در جلسه شورای عشایری استان سمنان گفت : سرانه دام هرفرد عشایر در سطح کشور ۱۱۳ راس دام است که این عدد در استان سمنان ۳۳۰ راس یعنی حدود سه برابر نرم کشورمی باشد .

به گزارش خبرگزاری برنا از سمنان؛ استاندار سمنان در جلسه شورای عشایری استان سمنان که در منطقه ییلاقی ویجارم از توابع شهرستان مهدیشهربرگزار شد با اشاره به زندگی سرشار از شور و نشاط عشایر کشور گفت : زندگی عشایر با صفا و صمیمیت و بدور از آلودگی های صوتی و محیطی شهرهاست و بی شک خصیصه های طبیعت را می توان در زندگی عشایر به روشنی ملاحضه کرد .
آشناگر اضافه کرد : صمیمیت ، صفا و خلوص عشایر گرفته از صفای طبیعت و سخت کوشی ، مقاومت و ایستادگی آنان نیز نمادی از ایستادگی کوه در طبیعت پیرامون آنهاست .
استاندار سمنان از عشایر بعنوان قشری زحمتکش ، مولد ، مظلوم و کم ادعا نام برد و اظهار داشت : حضرت امام خمینی(ره) عشایر را ذخیره ی انقلاب نامیدند و بی تردید این جمله تنها یک شعار نبود ، بلکه باور قلبی و اعتقاد محکم ایشان به این گروه دلسوز و پویای جامعه می باشد .
علیرضا آشناگر همچنین گفت : عشایر از ۴۰ سال پیش تا کنون با حضور درخشان در تمامی عرصه های مختلف نشان دادند که ظرفیتی قابل توجه برای اقتصاد کشور بوده و در دفاع از کیان و مرزهای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران از هیچ گونه حمایت و کمکی دریغ نمی نمایند .
استاندار سمنان در ادامه با تشریح وضعیت عشایر استان سمنان و برجستگی های این قشر موثر استان گفت : عشایر استان سمنان بیش از ۲.۶ جمعیت کل استان سمنان را شامل گردیده و با توجه به نرخ ۷۲ درصدی سواد در میان عشایر ، جزو با سواد ترین گروه عشایری کشور محسوب گردیده و سرانه دام عشایر استان نیز با عدد ۳۳۰ راس دام در مقابل عدد۱۱۳ کشوری ، تقریبا سه برابر نرم میانگین کشور می باشد .
آشناگر همچنین به تنوع محصولات لبنی عشایر استان سمنان نیز اشاره نمود و گفت: تولید دهها محصول لبنی در میان عشایر استان سمنان ، ویژگی خاص و منحصر به فردی است که نشان توانمندی و مهارت عشایر استان سمنان است .
استاندار سمنان در پایان با تاکید بر ضرورت خدمات رسانی به عشایر و رفع مشکلات و تامین احتیاجات این گروه مولد کشور بر اهمیت آشنایی با زندگی آنان تاکید کرد و اظهار داشت : امیدواریم طبیعت گردان و علاقمندان به زندگی عشایر با سفر به استان سمنان و آشنایی با سبک زندگی این قشر زحمتکش و هنرمند استان ، بیش از پیش با ظرفیت ها و توانمندی های استان سمنان آشنا شوند .

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز