منطقه حفاظت شده بوزین و مرخیل پاوه همچنان در دام آتش

۱۳۹۹/۰۴/۰۷ - ۱۱:۴۲:۴۳
کد خبر: ۱۰۲۰۷۷۲
منطقه حفاظت شده بوزین و مرخیل پاوه همچنان در دام آتش
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه با اعلام اینکه آتش در منطقه حفاظت شده «بوزین و مرخیل» پاوه همچنان شعله‌ور است، گفت: آتش‌سوزی در این منطقه از روز پنجشنبه آغاز شده و باوجود چندین بار مهار، همچنان ادامه دارد.

به گزارش گروه استان‌های خبرگزاری برنا؛ «فریدون یاوری» روز شنبه که در محل آتش سوزی در منطقه بوزین و مرخیل حضور داشت، با بیان اینکه دلیل آتش سوزی هنوز مشخص نیست، افزود: آتش سوزی در منطقه حفاظت شده از ساعات اولیه بامداد پنجشنبه پنجم تیرماه آغاز شده و در ۲ روز اخیر چندین بار از سوی نیروهای مردمی، محیط زیست، منابع طبیعی و سایر دستگاه ها مهار گردید اما به دلیل وزش باد آتش باز هم شعله‌ور شد.

او گفت: متأسفانه باوجود تلاش تمامی مسوولان شهرستان، مأمورین یگان حفاظت منابع طبیعی، سازمان های مردم نهاد به ویژه انجمن محیط زیستی ژیوا، نیروهای مردمی دوستدار طبیعت و نیروهای نظامی و محیط بانان محیط زیست شهرستان های روانسر، جوانرود، پاوه و ثلاث باباجانی همچنان آتش سوزی در منطقه ادامه دارد.

یاوری افزود: باتوجه به سخت گذر بودن و مرزی بودن منطقه و شرایط سخت برای کنترل آن، شعله های آتش پس از چندین مرحله اطفا دوباره شعله ور شد.

وی تصریح کرد که نیروهای محیط زیست، منابع طبیعی و مردمی اکنون در قسمت پایین این منطقه در حال مهار آتش هستند و برای مهار قسمت های بالایی نیز منتظر آتش نشانی پاوه هستیم.

او با بیان اینکه امسال تاکنون این دومین آتش سوزی در این منطقه حفاظت شده است، گفت: هنوز میزان دقیق خسارات و آتش سوزی این منطقه برآورد نشده و پس از مهار کامل میزان خسارات را بررسی و اعلام خواهیم کرد.

نظر شما