برگزاری اربعین بستگی به تصمیم ستاد اربعین کشور دارد

۱۳۹۹/۰۴/۰۸ - ۱۱:۱۸:۴۸
کد خبر: ۱۰۲۱۳۰۶
برگزاری اربعین بستگی به تصمیم ستاد اربعین کشور دارد
سخنگوی جمعیت هلال احمر با بیان اینکه جلسه ستاد اربعین هلال احمر بر قرار است، گفت: ما در هلال احمر در حال آماده‌سازی مقدمات هستیم اما برگزاری مراسم اربعین بستگی به نظر ستاد اربعین کشور دارد.

به گزارش خبرگزاری برنا از سمنان؛ محمد نصیری سخنگوی جمعیت هلال احمر صبح امروز در دومین نشست خبری خود، گفت: دومین تمرین ساعت صفر در سمنان و به منظور افزایش آمادگی در برابر زلزله و حوادث طبیعی انجام شد.

از ۲۵ خرداد ماه شروع امداد تابستانی را داشتیم و ۲۵ پست موقت برای امداد تابستانی در جاده‌های پر تردد فعالیت داشتند.

وی با اشاره بر موضوع آتش سوزی‌ها گفت: مجموعاً در سه ماه اخیر ۱۴۸ عملیات حریق توسط جمعیت هلال احمر انجام شده که در این میان به ۱۲ مصدوم امدادرسانی و ۱۸ نفر به صورت سرپایی درمان شدند، ۴ دستگاه بالگرد هلال احمر نیز در این عملیات‌ها فعالیت داشته و ۱۸۳ نفر از امدادگران هلال احمر در عملیات‌های اطفا حریق مشارکت داشتند.

وی افزود: تفاهم نامه همکاری میان سازمان پهپاد و سازمان امداد و نجات نیز انجام شده است. مباحث لجستیکی نیز طی مدت اخیر دچار خسران شده است به همین منظور ناوگان خودرویی جمعیت نیاز به بازسازی داشت و در این دوره این ناوگان تقویت خواهد شد. پیش‌تر اعلام کردیم که برای تجهیز ناوگان امدادرسانی به ۱,۹۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم که خوشبختانه بخشی از این اعتبار تأمین شده است اما نیاز به تأمین اعتبار بیشتری داریم.

نصیری افزود: طی سه ماه گذشته ۶۸۴۸ عملیات امدادی توسط سازمان امداد و نجات انجام شده است. در این میان به ۸۹۴ نفر از آسیب دیدگان امداد رسانی کردیم. ۳۱۲۵ فرد مصدوم بوده، ۸۵۷۵ نفر نیز اسکان موقت یافتند.

وی ابراز داشت: در حوزه بین‌الملل نیز ۵ محموله شامل اقلام مقابله با کرونا پیگیری شده و به زودی به کشور وارد خواهد شد. یک تفاهم نامه برای ارائه خدمات درمانی به مهاجرین افغانستانی نیز با سازمان صلیب سرخ انجام شده است.

سخنگوی جمعیت هلال احمر ابراز داشت: به واسطه بارندگی‌های اخیر، رودخانه‌های فصلی و تالاب‌ها پر آب شده و موجب افزایش شمار غرق شدگان و افزایش درخواست‌های امدادرسانی به آسیب‌دیدگان از این موضوع شده است. به همین منظور کمپین «غرق نشویم» به راه افتاده و ۳۲ هزار نفر از افراد مشهور در این کمپین شرکت کرده‌اند. طی سه ماه گذشته ۶۹ مورد عملیات غریق نجات انجام شده، ۲۰ نفر نجات یافته و ۲۵ نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند.

وی تاکید کرد: با همکاری عتبه علویه بیمارستان ۲۰۰ تخت خوابی ساخته و تجهیز شده همجوار با فرودگاه نجف به مدت ۵۰ سال در اختیار جمعیت هلال احمر قرار گرفته‌است. جلسه ستاد اربعین هلال احمر بر قرار است و در حال آماده سازی مقدمات هستیم اما برگزاری مراسم اربعین بستگی به نظر ستاد اربعین کشور دارد. این بیمارستان به زوار ایرانی خدمات تخصصی ارائه خواهد داد و از سوی دیگر موضوع توریست درمانی است که این بیمارستان ظرفیت آن را ایجاد می‌کند.

نصیری عنوان کرد: در خصوص سازمان تدارکات نیز توافقات لازم برای ورود واکسن آنفولانزا انجام شده و پیش از شروع فصل نیز توزیع آن انجام خواهد شد.

سخنگوی جمعیت هلال احمر گفت: رقم مشارکت مردمی برای مهار کرونا در ماه رمضان به ۱۱ میلیارد تومان بوده است. امسال نیز طرح نذر آب ۳ در مناطق جنوب شرقی کشور انجام خواهد شد و بر اساس توافق روز گذشته، از مشارکت سازمان‌های خیریه استفاده خواهیم کرد.

 

نظر شما