در کارگروه زیربنایی استان گفته شد:

الزامات تایید طرح های زیربنایی استان به روایت معاون عمرانی استاندار

۱۳۹۹/۰۴/۰۸ - ۱۲:۱۸:۳۸
کد خبر: ۱۰۲۱۳۷۴
الزامات تایید طرح های زیربنایی استان به روایت معاون عمرانی استاندار
میرجعفریان گفت: تطبیق طرح با شرایط موجود، اشباع نشدن بازار، نیاز روز جامعه و مواردی از این دست نکاتی است که در بررسی طرح‌ها مدنظر قرار می‌گیرد تا طرح‌هایی که تایید می‌شوند صرفه و صلاح سرمایه‌گذار را داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری برنا خراسان جنوبی، کارگروه امور زیربنایی، توسعه روستایی، عشایری، شهری و آمایش سرزمین و محیط زیست استان خراسان جنوبی به ریاست معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار، دبیری اداره کل راه و شهرسازی و با حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی استان با دستور کار بررسی ۱۹ موضوع تشکیل  شد.

این طرح‌ها در زمینه‌های کشاورزی، خدماتی، گردشگری و اشتغالزایی از شهرستان‌های بیرجند، قاینات، بشرویه، زیرکوه، سربیشه، طبس و فردوس به کارگروه استانی ارجاع شده بود که به غیر از طرح‌هایی که نیاز به بررسی‌های کارشناسی داشتند، بقیه موارد تایید شدند.

اعضای حاضر در این نشست ضمن موافقت با کلیت یکی از طرح‌ها، اعلام نظر نهایی برای اجرایی شدن آن را به اقدامات کارشناسی وسیع‌تر موکول کردند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی در این نشست با تشکر از اداره کل راه و شهرسازی به عنوان دبیر کارگروه به جهت سرعت عمل در برگزاری جلسات به صورت مکرر و منظم گفت: تاکید ما در کارگروه امور زیربنایی بر رسیدگی هرچه سریع‌تر به پرونده‌های ارجاعی است.

سید کمال‌الدین میرجعفریان خاطرنشان کرد: هدف از سرعت بخشیدن به روند پاسخگویی و تعیین تکلیف پرونده‌ها، این است که مردم بتوانند هرچه سریع‌تر برنامه‌های خود در حوزه سرمایه‌گذاری را اجرایی کنند.

وی با اشاره به اینکه کارگروه امور زیربنایی از کارگروه‌های اثربخش در تولید و زیرساخت‌های عمرانی استان است افزود: رعایت الزامات قانونی و فنی از مهمترین مواردی است که همواره در جلسات کارگروه مورد تاکید است.

معاون استاندار خراسان جنوبی متذکر شد: تمامی طرح‌ها باید مسیر قانونی مرتبط را طی کنند و تاییدیه کارگروه را بگیرند تا اجرایی شوند.

وی با تشکر از همکاری و هم‌افزایی مدیران دستگاه‌های اجرایی گفت: مدیران مکلفند شرایط را در روند اجرای کار و صدور استعلامات برای سرمایه‌گذاران تسهیل کنند.

میرجعفریان بیان کرد: در جریان رسیدگی به پرونده‌های مربوط به سرمایه‌گذاری در حوزه‌های تولیدی آنچه مورد تاکید کارگروه بوده، این است که طرح ارائه شده برای سرمایه‌گذار صرفه اقتصادی داشته باشد.

وی گفت: تطبیق طرح با شرایط موجود، اشباع نشدن بازار، نیاز روز جامعه و مواردی از این دست نکاتی است که در بررسی طرح‌ها مدنظر قرار می‌گیرد تا طرح‌هایی که تایید می‌شوند صرفه و صلاح سرمایه‌گذار را داشته باشند.

فرمانداران نیز به جهت اعلام نظر و مشارکت در مباحث از طریق ویدئو کنفرانس در این نشست حضور داشتند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز